سوالات متداول سروش

عمومی

سروش یک نرم افزار پیام رسان ایرانی با سرعت و امنیت بالا است که دارای قابلیت های متعددی نظیر ارسال پیام متنی، ارسال پیام صوتی، امکان برقراری تماس صوتی رایگان، ارسال عکس و فیلم، ارسال فایل های مختلف، تشکیل گروه، کانال های عمومی متعدد و ... می باشد.

۱- در همين صفحه عمده سوالات رايج پاسخ داده شده است.

۲- از طريق تماس با شماره تلفن ۲۷۸۶۲۰۲۰-۰۲۱ مركز پشتيباني سروش

۳- از طريق ايميل support@sapp.ir

نصب نرم افزار تنها برای نسخه های اندروید 4 به بالا امکان پذیر است.

- در منو اصلی نرم افزار گزینه درباره ما را انتخاب کنید.

- در صفحه ای که باز می شود شماره نسخه سروش نوشته شده است.

نسخه دسکتاپ سروش تولید شده و در مراحل تست و رفع مشکل می باشد و حتما پس از طی کردن این مراحل، منتشر خواهد شد.

نصب و ثبت نام

براي عضويت در سروش ابتدا بايد نرم افزار را دانلود نماييد و سپس آن را در گوشي خود نصب نماييد. در هنگام نصب، بايد شماره موبايل خود را وارد نماييد و سپس از طريق پيامك، كد فعال سازي براي شما ارسال مي گردد. با درج كد فعال سازي در قسمت تعیین شده، شما عضو سروش خواهيد بود. ضمنا براي نصب و استفاده از اين نرم افزار بايد گوشي شما به اينترنت متصل باشد.

نسخه اندرويد اين پيام رسان را به صورت رايگان از سايت سروش

و هم چنين از طريق كافه بازار مي توانيد دريافت نماييد.
نسخه اندرويد:

پس از دانلود نرم افزار، گزينه نصب را انتخاب نماييد. دقت فرماييد در هنگام ثبت بايد اينترنت گوشي شما فعال باشد. سپس ابتدا زبان خود را انتخاب نماييد. پس از ورود به صفحه قوانين و حريم خصوصي و مطالعه آن، گزينه من قوانين را خوانده و موافق هستم را تيك بزنيد و روي عبارت انجام شد كليك نماييد.

در صفحه بعد، بسته به تنظيمات گوشي شما، كشور محل اقامت شما را نشان مي دهد، در غير اين صورت اگر در داخل ايران هستيد گزينه IRAN و در غير اين صورت كشور محل اقامت خود را انتخاب نماييد.

پس از تعيين محل اقامت كد كشور نمايش داده مي شود و سپس شما شماره تلفن همراه خود وارد نماييد.

در اين مرحله يك پيامك حاوي كد فعال سازي براي شما ارسال مي گردد.كد فعال سازي را در نرم افزار وارد نماييد و در گوشه سمت راست بالا، روي علامت تيك كليك نماييد.

در صفحه بعد اطلاعات كاربري را وارد نماييد و مجددا در گوشه سمت راست بالا تيك نماييد. پس از اين مرحله نصب پايان مي پذيرد و شما عضو سروش هستيد.

عدم دريافت پيامك سه دليل اصلي دارد.

1- اتصال گوشي شما به اينترنت برقرار نيست.

2- گوشی شما در محدوده ای که آنتن دهی ضعیفی دارد قرار گرفته است و کد فرستاده شده را دریافت نمی کند.

3- شماره تلفن خود را اشتباه وارد كرده ايد.

اگر از اين دو مورد اطمينان داريد در موارد محدودي نيز به علت اختلال در سامانه ارسال پيامك، ممكن است پيامك فعال سازي به شما نرسد در اين حالت دو راه پيش روي شماست. مي توانيد از طريق تماس صوتي كه در همان صفحه فعال سازي تعبيه شده است كد فعال سازي را دريافت نماييد. راه دوم اين است از نرم افزار خارج شويد و مجددا مراحل نصب را طي نماييد تا كد فعال سازي ديگري براي شما ارسال گردد.

به دلايل زير ممكن است تماس صوتي برقرار نشود:

1- اتصال شما با اينترنت برقرار نباشد.

2- گوشی شما در محدوده ای که آنتن دهی ضعیفی دارد قرار گرفته است.

3- تلفن همراه شما، شارژ اعتبار براي برقراري مكالمه را نداشته باشد.

بله ؛ بعد از اینکه سروش را نصب کردید یک پیام از طریق نرم افزار برای مخاطبین شما که سروش را نصب کرده اند فرستاده می شود.

حساب كاربري

حساب كاربري از قسمتهاي زير تشكيل شده است.

1- شماره تلفن همراه شما كه با آن عضو سروش شده ايد و غير قابل ويرايش است. در صورتي كه بخواهيد شماره تلفن خود را تغيير دهيد به پرسش بعد مراجعه فرماييد.

2- نام شما که برای افرادي كه شماره شما در گوشي آنها ذخيره نشده است، به اين صورت در گروه هايي كه عضو هستيد نمایش داده می شود.

3- اوضاع و احوال يك عبارت كوتاه است که می توانید متن دلخواه خود را قرار دهید.

4- تصوير كه با كليك كردن روي علامت دوربين مي توانيد براي خود انتخاب نماييد.

5- اعلام آنلاين بودن فرد و در صورت آفلاين بودن، تاريخ و ساعت آخرين زماني كه فرد آنلاين بوده نمایش داده می شود.

6- تعداد فايل هاي مديا كه در گفتگوهاي دو نفره به اشتراك گذاشته ايد.

هنگام نصب نرم افزار براي هر فردي یک حساب كاربري ايجاد مي شود. البته بخش اوضاع و احوال و تصوير اختياري است.

1- افرادي كه شماره تلفن شما در گوشي آنها ذخيره شده، مي توانند تمام بخش هاي حساب كاربري شما را مشاهده كنند.

2- افرادي كه شماره تلفن شما در گوشي آنها ذخيره نشده است ولي هر دو در يك گروه عضو شده باشيد مي توانند به غير از شماره تلفن بقيه بخش هاي كاربري شما را مشاهده كنند.

3- افرادي كه تلفن شماره شما در گوشي آنها ذخيره نشده است و با آن افراد در هيچ گروه مشتركي عضو نباشيد، نمي توانند هيچ بخشي از حساب كاربري شما را مشاهده كنند.

- در صفحه اصلی نرم افزار، قسمت بالا سمت چپ منوی اصلی نرم افزار را باز کنید و گزینه تنظيمات را انتخاب کنید.

- روی نام یا تصویر خود که در بالا سمت چپ قرار دارد کلیک کنید تا وارد حساب كاربري شويد.

- منو گوشه سمت راست بالا را باز کنید و گزینه غيرفعال سازي كاربر (Deactivate Account) را انتخاب نماييد.

در حال حاضر، تغییر شماره تلفن با این قابلیت که اطلاعات شما از شماره قبلی به شماره جدید منتقل شود وجود ندارد.

اگر در صورت اطلاع از اینکه با تغییر شماره، اطلاعات شما حذف می شود، مایل به تغییر شماره هستید می توانید به صورت زیر عمل کنید :

مراحل حذف حساب کاربری را انجام داده و سپس مجددا نرم افزار را نصب کنید. اين بار شماره جديد خود را برای دریافت کد فعالسازی وارد نماييد.

خير ؛ با حذف نرم افزار حساب کاربری شما حذف نخواهد شد.

با انتخاب گزینه غیرفعال سازی، تمام اطلاعات شما شامل پیام ها، گروه ها،کانال ها و حساب کاربری حذف می شوند و دیگر قابلیت دریافت پیام وجود نداشته و دیگر عضو سروش نیستید.

اما با انتخاب گزینه خارج شدن تنها پیام های شخصی و گروهی حذف می شوند و کانال ها باقی می مانند و اگر در مدتی که از نرم افزار خارج شدید پیامی به شما ارسال شود، آن پیام ذخیره و در صورت ورود مجدد به نرم افزار برای شما نمایش داده می شود.

با حذف و نصب مجددا نرم افزار پیام های شما در گفتگوهای خصوصی حذف و در قسمت گروه ها 100 پيام آخر هر گروه بر می گردد. در قسمت کانال ها نیز پیام هایی که به صورت تعاملی بین سازنده و دنبال کننده کانال داده شده حذف می شوند. لیست کانال های دنبال شده پس از حذف و نصب مجدد باقی می ماند.

كاربران

افرادي كه اولاً عضو سروش باشند و ثانياً شماره تلفني كه با آن عضو سروش شده اند در گوشي شما ذخيره شده باشد.

1- نامي كه با آن شماره تلفن افراد را در گوشي خود ذخيره كرده ايد.

2- تصويري كه كاربر براي حساب كاربري خود در سروش انتخاب كرده است.

3- عبارت اوضاع و احوال كه فرد در حساب كاربري خود درج كرده است.

- به قسمت مخاطبین بروید.

- روی علامت دایره ای شکل که در قسمت پایین صفحه سمت راست قرار دارد کلیک کنید.

- گزینه بروزرسانی را انتخاب نمایید.

* اگر با این روش، کاربر مورد نظر به لیست مخاطبین سروش اضافه نشد، دوست شما با شماره تلفني عضو سروش شده كه آن شماره در گوشي شما ذخيره نشده است.

در حال حاضر امكان حذف از داخل نرم افزار سروش وجود ندارد. براي اينكار بايد شماره تلفن او را از گوشي خود حذف نماييد. در اين صورت آن فرد از صفحه كاربران سروش شما نيز خذف خواهد شد.

- به صفحه مشخصات مخاطب مورد نظر خود بروید.

- در سمت راست بالای صفحه روی منو که به صورت سه نقطه هست کلیک کنید.

- گزینه مسدودسازی را انتخاب کنید.

در قسمت مخاطبین، گوشه سمت چپ بالاي صفحه، روي گزينه دعوت از دوستان كليك نماييد. سپس بسته به امكانات گوشي خود از يكي از ابزارهاي موجود براي دعوت دوستان استفاده نماييد.

گفتگوي دو نفره

يكي از امكانات اصلي سروش گفتگوي دو نفره است. در گفتگوي دو نفره شما مي توانيد براي يك فرد خاص:

- پيام متني بفرستيد.

- پیام های او را دریافت کنید.

- استيكر بفرستيد.

- پيام صوتي بفرستيد.

- عكس و فیلم بفرستيد.

- انواع فايل با فرمتهاي مختلف را بفرستيد.

از راه هاي مختلفي مي توان يك گفتگوي دو نفره را شروع كرد. برخي از اين راه ها عبارتند از:

1- از صفحه كاربران روي فرد مورد نظر كليك كنيد و كليك خود را نگه داريد در اين حالت در پايين صفحه گزينه شروع يك گفتگو را انتخاب نماييد.

2- در صفحه حساب كاربري (Profile) هر فرد روي علامت قرمز رنگ پيام كليك نماييد.

3- در قسمت گفتگوها روي علامت + كليك كنيد و گزينه شروع يك گفتگو را انتخاب نماييد.

با شروع گفتگوي دو نفره، در قسمت پايين صفحه متن خود را وارد نماييد و سپس در قسمت سمت راست آن روي علامت فرستادن (که شکلی شبیه مثلث دارد) كليك نماييد.

1- افرادي كه شما شماره آنها را دارید و در صفحه كاربران شما در نرم افزار هستند.

2- افرادی که عضو سروش هستند و شما شماره آنها را ندارید اما همراه شما در داخل يك گروه عضو هستند.

در پايين صفحه گفتگوي دو نفره، روي علامت ميكروفن کلیک کنید و کلیک خود را نگه دارید. سپس پيام صوتي خود را بگوييد و دست خود را از روي علامت ميكروفن برداريد.

در حالتي كه همچنان روي علامت ميكروفن فشار مي دهيد انگشت خود را به سمت چپ بكشيد. در اين حالت ارسال پيام صوتي لغو مي شود.

طول زمان هر پیام صوتی حداکثر 5 دقیقه می باشد.

قابلیت ویراش یک پیام از نظر زمانی محدود نیست و شما هر مقدار زمان از ارسال پیامتان گذشته باشد می توانید آن را ویرایش کنید.

در سامانه سروش هر پيام ابتدا از گوشي فرستنده به سرور فرستاده مي شود و سپس از روي سرور به گوشي گيرنده.

اگر به علت عدم اتصال به اينترنت پيام از گوشي فرستنده به سرور نرسد علامت ساعت در كنار آن پيام ظاهر خواهد شد.

هنگامي كه پيام از گوشي فرستنده به سرور برسد يك علامت تيك در كنار پيام ظاهر خواهد شد.

هنگامي كه پيام از سرور به گوشي گيرنده برسد دو علامت تيك در كنار پيام ظاهر خواهد شد.

هنگامي كه گيرنده، پيام را مشاهد نمايد دو علامت تيك از آبی به سبز تغيير رنگ خواهد داد.

تماس صوتی

کلیه خدمات سروش از جمله تماس صوتی رایگان می باشد.

* اتصال به اینترنت جهت استفاده از خدماتی که سروش ارائه می دهد، لازم و ضروری است.

- به قسمت مخاطبین بروید و مخاطب مورد نظر را انتخاب کنید تا به صفحه مشخصات او منتقل شوید.

- داخل صفحه مشخصات مخاطب، روی دکمه ای که بالای صفحه سمت راست قرار گرفته (دکمه ای شبیه به گوشی تلفن) کلیک کنید تا تماس صوتی برقرار شود.

* در شرایطی تماس صوتی برقرار می شود که شما و طرف مقابل، متصل به اینترنت و داخل نرم افزار باشید.

* اگر شرکتی که به شما خدمات اینترنتی ارائه می دهد، تماس صوتی را مسدود کرده باشد، امکان برقراری تماس صوتی فراهم نیست.

1- افرادي كه شما شماره آنها را دارید و در صفحه كاربران شما در نرم افزار هستند.

2- افرادي که عضو سروش هستند و شما شماره آنها را ندارید اما همراه شما در داخل يك گروه عضو هستند.

در هر ثانیه تماس صوتی 9 کیلوبایت از حجم اینترنت شما مصرف می شود.

7. کانال

كانال يكي از قابلیت های سروش است. سازنده كانال در كانال خود متن، عكس و فيلم قرار مي دهد. كاربران سروش مي توانند آن كانال را دنبال كنند و محتواي آن را ببينند.

کانال ها از جنبه رسمی بودن به دو دسته رسمی و غیر رسمی و از جنبه تعاملی بودن به دو دسته یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شوند.

کانال های رسمی کانال هایی هستند که طبق شرایطی که در کانال های رسمی سروش به اطلاع کاربران عزیز رسیده است در لیست کانال ها قرار گرفته اند و شما می توانید موضوعات مورد علاقه خود را از میان آن ها انتخاب و دنبال کنید.

کانال های غیر رسمی کانال هایی هستند که در لیست کانال ها قرار ندارند و برای دنبال کردن آنها حتما باید شناسه (لینک) کانال را در اختیار داشته باشید.

کانال های یکطرفه کانال هایی هستند که امکان ارسال پیام از طرف دنبال کنندگان به سازنده کانال وجود ندارد اما کانال های دوطرفه یا تعاملی کانال هایی هستند که امکان ارسال پیام از طرف دنبال کنندگان به سازنده کانال وجود دارد.

- در صفحه اصلی نرم افزار، قسمت بالا سمت چپ منوی اصلی نرم افزار را باز کنید و گزینه کانال جدید را انتخاب کنید.

- در صفحه جدید که باز شده نام و توضیحات کانال خود را وارد کنید.

- در مرحله بعد شناسه یا آدرس (ID) کانال خود را وارد کنید و روی علامت تیک که بالای صفحه قرار دارد کیلک کنید.

شناسه انتخابی برای کانال باید حداقل 6 و حداکثر 64 حرف کوچک انگلیسی یا عدد و بدون درج فاصله باشد. در شناسه کانال خود می توانید از حروف a تا z ، از اعداد 0 تا 9 و از علامت های . و _ استفاده کنید.

* در ضمن شناسه انتخابی نباید قبلا توسط کسی استفاده شده باشد.

سازنده كانال كسي است كه يك كانال را ايجاد كرده و مدیر کانال فردی است که از طرف سارنده کانال به عنوان مدیر انتخاب شده است.

سازنده کانال:

1- تعيين نام كانال

2- تعيين عكس كانال

3- تعيين شعار كانال

4- گذاشتن متن، لينك، عكس و فيلم

5- ايجاد نظرسنجي

6- ايجاد مسابقه چند گزينه اي

7- مشاهده نظرات دنبال كنندگان كانال

8- انتشار نظرات دنبال كنندگان كانال

9- اضافه کردن مدیر

10- تغییر دسترسی از مدیر به کاربر عادی

* مدیر کانال به جز موارد 7 ، 8 ، 9 و 10 به تمامی امکانات بالا دسترسی دارد.

- به صفحه اصلی کانال خود بروید.

- در نوار بالای صفحه سمت راست، روی گزینه ای کنار منو قرار دارد کلیک کنید.

- سوال نظرسنجی را در قسمت سوال بنویسید.

- در قسمت نوع سوال، دو گزینه وجود دارد. با انتخاب گزینه تک پاسخی دنبال کنندگان فقط به یک گزینه می توانند رای بدهند و با انتخاب گزینه چند پاسخی دنبال کنندگان می توانند چند گزینه را در نظرسنجی انتخاب کنند.

- برای ایجاد گزینه های نظرسنجی روی جعبه اضافه کردن نظرسنجی کلیک کنید.

- برای تایید نهایی و قرار گرفتن نظرسنجی روی کانال، در بالای صفحه سمت راست روی گزینه تیک کلیک کنید.

- روي کانال موردنظر خودتان كليك كنيد تا وارد صفحه صفحه اصلی آن کانال شويد.

- روي نوار بالايي صفحه كليك كنيد تا صفحه مشخصات کانال باز شود.

- به صفحه مشخصات کانال بروید.

- روی گزینه ویرایش (که شبیه شکل مداد هست) کلیک کنید.

- در صورتی که می خواهید کانال شما دو طرفه(تعاملی) باشد، گزینه "دنبال کنندگان بتوانند بر روی پیام ها پاسخ ارسال کنند" را فعال و اگر می خواهید یک طرفه باشد غیر فعال کنید.

* فعال و غیر فعال کردن این گزینه با توجه به صلاحدید سازنده کانال قابل ویرایش می باشد.

- به صفحه مشخصات کانال خود بروید و روی گزینه مدیریت کانال کلیک کنید.

- در صفحه جدیدی که برای شما باز می شود لیست دنبال کنندکان قابل مشاهده است.

- به صفحه مشخصات کانال رفته و گزینه مدیریت کانال را انتخاب کنید.

- در صفحه بعد می توانید هر کدام از گزینه های اضافه کردن عضو یا اضافه کردن مدیر را انتخاب کنید.

خیر ؛ اضافه کردن مدیر در کانال محدودیتی ندارد.

بله ؛ شما تعداد 005 نفر را می توانید به صورت دستی و با شماره به کانال خود اضافه کنید.

- روی کانال مورد نظر کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی کانال شوید.

- سپس روی نوار بالای صفحه بزنید تا صفحه مشخصات کانال برای شما باز شود. در این صفحه می توانید آدرس کانال را مشاهده کنید.

- برای فرستادن آدرس کانال نیز می توانید از گزینه اشتراک گذاری که در صفحه مشخصات کانال وجود دارد استفاده کنید.

خیر ؛ فقط سازنده کانال پیام دنبال کنندگان را مشاهده می کند.

اگر سازنده کانال برای پاسخگویی به دنبال کنندگان از قابلیت پاسخ (reply) استفاده کند، فقط دنبال کننده مورد نظر پیام را دریافت می کند.

خیر، شماره دنبال کنندگان برای سازنده یا مدیران کانال نمایش داده نمی شود.

شما می توانید در قسمت کانال ها که در تب سوم قرار دارد همه کانال های رسمی سروش را مشاهده کنید.

کانال ها در دسته بندی ها با موضوعات مختلف در نظر گرفته شده است. در این قسمت با ورود به هر دسته می توانید تمامي كانال هاي موجود در آن دسته را مشاهده كنيد و با انتخاب گزينه مشاهده، محتواي كانال را ببينيد.

با انتخاب گزینه دنبال کردن که پایین صفحه وجود دارد می توانید عضو کانال مورد نظر خود شوید.

بله ؛ برای مشاهده برخی از کانال های غیر رسمی باید به لیست کانال های رسمی رفته و در دسته بندی سروش در کانال "مرجع کانال های غیر رسمی" عضو شوید.

1- مشاهده محتواي كانال

2- لايك كردن و بازپس گرفتن لايك براي هر محتوا

3- ارسال نظر (در صورتي كه سازنده كانال چنين امكاني را در نظر گرفته باشد)

4- ارسال محتواي كانال به ديگران از طريق سروش

5- به اشتراك گذاري محتواي كانال از طريق ساير برنامه هاي نصب شده در گوشي

6- فرستادن آدرس کانال برای دیگران جهت عضو شدن آنها

7- بي صدا كردن كانال

8- خارج شدن از كانال

با ورود در هر كانال و حركت به سمت پايين كانال، همه مطالب جديد كانال را مي توانيد مشاهد كنيد.

با حركت به سمت بالاي كانال، 20 مطلب آخري كه قبلاً مشاهد كرديده ايد نمايش داده مي شود.

پس از مشاهده 20 مطلب آخر، مي توانيد روي گزينه بيشتر كليك كنيد و 20 مطلب ديگر نمايش داده داده مي شود.

اين كار را تا مشاهده همه مطالب قبلي كانال مي توانيد ادامه دهيد.

- در داخل كانال روي مطلب مورد نظر خودتان كليك كنيد و كليك خود را نگهداريد.

- از ميان گزينه هايي كه ظاهر مي شود گزينه ارسال به ديگري را انتخاب نماييد.

- گروه يا فردي كه مي خواهيد اين مطلب براي او ارسال شود انتخاب نماييد.

- گزينه ارسال را انتخاب نماييد.

- در داخل كانال روي مطلب مورد نظر خودتان كليك كنيد و كليك خود را نگهداريد.

- از ميان گزينه هايي كه ظاهر مي شود گزينه به اشتراك گذاري را انتخاب نماييد.

- با توجه به امكانات گوشي خود گزينه مناسب براي انتقال مطلب را انتخاب نماييد.

8. گروه

- در قسمت گفتگوها روي علامت + در گوشه سمت راست پايين صفحه كليك كنيد و گزينه گروه گفتگو جديد را انتخاب كنيد. (در منو نرم افزار که در صفحه اصلی در بالا سمت چپ قرار دارد نیز می توانید گزینه گروه گفتگو جدید را انتخاب کنید.)

- در صفحه ايجاد شده نام گروه را بنويسد. هم چنين مي توانيد شعار گروه را نيز بنويسيد.

- با كليك روي علامت دوربين مي توانيد براي گروه عكس انتخاب نماييد.

- در سمت راست بالاي صفحه روي علامت تيك كليك كنيد.

- در صفحه جديد افرادي كه مي خواهيد عضو گروه باشند را انتخاب نماييد و در پايان دوباره روي علامت تيك كليك كنيد. اكنون گروه ايجاد شده است.

* اگر در صفحه ای که می خواهید اعضای گروه را از بین کاربران خود انتخاب کنید، کسی نمایش داده نمی شود به این دلیل است که هنوز کسی از مخاطبین موجود در گوشی شما عضو سروش نشده است.

در حال حاضر حداکثر تعداد اعضای گروه 500 نفر می باشد.

- در صفحه گفتگوها روي گروه موردنظر خودتان كليك كنيد و وارد صفحه گفتگوهاي آن گروه شويد.

- روي نوار بالايي صفحه كليك كنيد تا صفحه مشخصات گروه باز شود.

وارد صفحه مشخصات گروه شويد. در اين صفحه اعضاي گروه را به ترتيب آخرين زماني كه وارد سروش شده اند مي توانيد ببينيد. در اين صفحه نام كاربري اعضاي گروه را مشاهده مي كنيد. با كليك كردن روي هر يك از اعضاي گروه مي توانید اطلاعات حساب كاربري وي را مشاهده و در صورت تمایل با او به صورت خصوصی گفتگو کنید.

- وارد صفحه مشخصات گروه شويد.

- در قسمت پايين صفحه روي جعبه اضافه كردن اعضا كليك كنيد.

- افراد مورد نظر خود را براي عضويت در گروه انتخاب نماييد.

- در سمت راست بالاي صفحه روي علامت تيك كليك كنيد.

- اکنون فرد مورد نظر عضو گروه شده است و براي او پيغام عضويت در گروه ارسال مي شود.

- وارد صفحه مشخصات گروه شويد.

- روي فرد مورد نظر كليك كنيد و كليك خود را نگهداريد.

- گزينه حذف از گروه را انتخاب نماييد.

- در اين صورت فرد انتخاب شده از گروه حذف مي شود.

* اگر عضو عادی گروه هستید، تنها افرادی را که خودتان به گروه اضافه کردید می توانید از گروه حذف کنید و اگر مدیر گروه هستید، توانایی حذف تمام اعضای گروه را دارید.

- وارد صفحه مشخصات گروه شويد.

- روي فرد مورد نظر كليك كنيد و كليك خود را نگهداريد.

- گزينه تغییر سطح دسترسی را انتخاب نماييد. (در نظر داشته باشید که تنها مدیران گروه به این گزینه دسترسی دارند.)

- در ادامه گزینه مدیر را انتخاب نمایید.

* به همین طریق می توانید مدیران را به عضو عادی تغییر دهید.

خیر ؛ اضافه کردن مدیر برای گروه محدودیتی ندارد.

روش اول :

- وارد صفحه آن گروه شويد.

- در گوشه سمت راست بالاي صفحه روي علامت سه نقطه كليك كنيد.

- گزينه ترك گروه و حذف آن را انتخاب نماييد.

- در اين حالت شما از گروه حذف مي شويد و آن گروه نيز از صفحه گفتگوي سروش شما حذف مي شود.

روش دوم :

- در صفحه گفتگوها روي گروه مورد نظر كليك كنيد و كليك خود را نگه داريد تا گزينه هاي آن ظاهر شوند.

- اكنون گزينه ترك گروه و حذف آن را انتخاب نماييد.

- در اين حالت شما از گروه حذف مي شويد و آن گروه نيز از صفحه گفتگوي سروش شما حذف مي شود.

- به صفحه مشخصات گروه بروید.

- در گوشه سمت راست بالاي صفحه روي علامت سه نقطه كليك كنيد.

- روی گزینه لینک گروه کلیک کنید.

- با کلیک بر روی لینک گروه می توانید آن را کپی یا حذف کنید.

* این امکان تنها برای مدیری که گروه را ساخته است امکان پذیر می باشد.

- وارد صفحه آن گروه شويد.

- در گوشه سمت راست بالاي صفحه روي علامت سه نقطه كليك كنيد.

- گزينه بي صدا را انتخاب نماييد.

ارسال و دریافت فایل

- در صفحه گفتگوي دو نفره، روي علامت گيره كليك كنيد.

- سپس با توجه به گزينه هاي پيش رو از عكس ها يا فايل هاي موجود در گوشي، گزینه مورد نظر خود را انتخاب نماييد و يا همان لحظه عكس يا فيلم مورد نظر خود را بگيريد و سپس ارسال نماييد.

* برای ارسال موزیک باید بعد از کلیک روی علامت گیره، گزینه فایل را انتخاب کنید.

در حال حاضر حداکثر میزان حجم برای آپلود فایل 50 مگابایت می باشد که حتما این میزان در آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

سروش در حال حاضر فرمت های زیر را پشتیبانی می کند :

- تصویر : jpg / jpeg/ png/ gif/ 2 jp/ jpe / jfif

- فیلم : avi / mp4 / 3gp / flv

- موسیقی : mp3 / wav / amr/ ogg

- فایل : vct / pdf / doc/ docx/ xls/ xlsx/ ppt/ pptx/ xml / csv

باید از طریق منوی اصلی وارد تنظیمات شوید و به قسمت پیام ها رفته و گزینه "ذخیره عکس ها و فیلم ها در گالری" را فعال کنید.

خیر ؛ در صورت قطع شدن دانلود یا آپلود قابلیت ادامه وجود دارد و نیازی به از سرگیری مجدد نیست.

قبل از ارسال عکس می توانید گزینه کاهش حجم عکس را غیر فعال کنید تا عکس بدون کاهش کیفیت ارسال شود.

تنظیمات

- از طریق منوی اصلی نرم افزار به تنظیمات بروید.

- روی گزینه تغییر زبان کلیک کنید و زبان مورد نظر را انتخاب کنید.

- از طریق منوی اصلی نرم افزار به تنظیمات بروید.

- روی گزینه پیام ها کلیک کنید.

- در این قسمت می توانید نوشته ها را به اندازه دلخواه تعیین کنید.

- از طریق منوی اصلی نرم افزار به تنظیمات بروید.

- روی گزینه تغییر پس زمینه کلیک کنید.

باید از طریق منوی اصلی نرم افزار به تنظیمات و در ادامه به قسمت دانلود خودکار فایل بروید. در این قسمت می توانید تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید.

- از طریق منوی اصلی نرم افزار به تنظیمات بروید.

- گزینه اطلاع رسانی ها را انتخاب کنید.

- در این صفحه گزینه غیر فعال کردن اطلاع رسانی را فعال کنید.

با استفاده از قابلیت مکان نما این امکان برای شما وجود دارد که دوستانتان را از مکانی که در آن حضور دارید بوسیله نقشه، مطلع کنید و یا از مکان دوستانتان با خبر شوید.

برای استفاده از این قابلیت باید سرویس مکان نما (که در قسمت تنظیمات - حریم خصوصی قرار دارد) و GPS گوشی شما فعال باشد.

استیکرها

بله ؛ تمام استیکرها به صورت رایگان در فروشگاه استیکر قرار داده شده است.

روی استیکر مورد نظر کلیک کرده و کلیک خود را نگه دارید و علامت + را که در بالای صفحه ظاهر می شود را انتخاب کنید. در این هنگام به صفحه استیکر مربوطه منتقل می شوید و می توانید با انتخاب گزینه دانلود، آن استیکر را به مجموعه استیکرهای خودتان اضافه کنید.

با مراجعه به کانال ساخت استیکر به شناسه @sticker ضمن مطالعه قواعد ساخت استیکر می توانید استیکرهای خود را برای سروش ارسال نمایید. همچنین می توانید کلیه سوالات مربوط به ساخت استیکر را در این کانال طرح نمایید.

- منوی اصلی نرم افزار که در بالا سمت چپ به شکل سه خط قرار گرفته را باز کنید.

- گزینه فروشگاه استیکر را انتخاب نمایید.

- پس از انتخاب استیکر مورد نظر از لیست وارد صفحه مربوط به استیکر می شوید.

- در ادامه می توانید با کلیک کردن روی گزینه دانلود که به صورت یک فلش رو به پایین است، آن استیکر را به مجموعه استیکر های خود اضافه کنید.

برای حذف یک مجموعه استیکر باید به صفحه فروشگاه استیکر بروید و روی گزینه ای که بالای صفحه سمت راست وجود دارد کلیک کنید. روی مجموعه استیکر مورد نظر که می خواهید آن را حذف یا پنهان کنید کلیک کرده و کلیک خود را نگه دارید.

اگر می خواهید مجموعه استیکر مورد نظر را پنهان کنید، گزینه "عدم نمایش" و اگر می خواهید آن را حذف کنید گزینه "حذف مجموعه شکلک" را انتخاب کنید.

12. سایر

با استفاده از این قابلیت می توانید یک یا چند گفتگوی دونفره، گروه یا کانال که برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار هستند را همواره بالای لیست نگه دارید.

روی گفتگو، گروه یا کانال مورد نظر کلیک کرده و کلیک خود را نگه دارید و از منو ظاهر شده گزینه سنجاق کردن را انتخاب نمایید.

خیر ؛ نیازی به حذف نسخه قبلی نیست. نسخه جدید را روی نسخه قبلی نصب کنید.

- منو اصلی نرم افزار که بالای صفحه سمت چپ قرار گرفته را باز کنید و گزینه ارسال پیام گروهی را انتخاب کنید.

- مخاطبین مورد نظر خود را جهت دریافت پیام انتخاب کنید و روی تیک بالای صفحه سمت راست کلیک کنید.

- پیام خود را نوشته و آن را ارسال کنید.

- منو اصلی نرم افزار که بالای صفحه سمت چپ قرار گرفته را باز کنید.

- روی تصویری که سمت راست نام کاربری شما به شکل یک ابر قرار دارد کلیک کنید.

- هر پیامی که در این صفحه بفرستید برای خودتان ذخیره می شود.