wait لطفا صبر کنید
سوالات متداول خود را در این قسمت مشاهده کنید

NotCache List Paramters: 63&0&0!Model&97 Name List:الگوی سوال-جواب

1. عمومی


1-1. سروش چیست؟

سروش يك نرم افزار پيام رسان ايراني با سرعت و امنيت بالا است كه داراي قابليت هاي متعددي نظير ارسال پيام متني، ارسال پيام صوتي، امكان برقراري تماس صوتي رايگان، ارسال عكس و فيلم، ارسال فايل هاي مختلف، تشكيل گروه، كانال هاي عمومي متعدد و ... مي باشد.

1. عمومی


2.1- مشکلات و سوالاتم را درباره سروش کجا مطرح کنم؟

1- در همين صفحه عمده سوالات رايج پاسخ داده شده است.
2- از طريق تماس با شماره تلفن 27862020-021 مركز پشتيباني سروش
3- از طريق ايميل support@soroush-app.ir

1. عمومی


3-1. شرایط استفاده از سروش چیست؟

شرايط استفاده از سروش را مي توانيد اينجا مطالعه كنيد.

1. عمومی


4-1. سروش بر روی چه نسخه هایی از اندروید قابل نصب می باشد؟

نصب سروش بر روي كليه نسخه هاي اندرويد 4 به بالا امكان پذير است.

1. عمومی


5-1. چگونه می توانم از شماره نسخه سروشم مطلع شوم؟

- در منو اصلي نرم افزار گزينه درباره ما را انتخاب كنيد.
- در صفحه اي كه باز مي شود شماره نسخه سروش نوشته شده است.

1. عمومی


6-1. آیا سروش نسخه دسکتاپ دارد؟

نسخه دسكتاپ سروش توليد شده و در مراحل تست و رفع مشكل مي باشد و حتما پس از طي كردن اين مراحل، منتشر خواهد شد.

4. کاربران


1-4. چه کسانی را در صفحه کاربران (Contacts) می توانم مشاهده نمایم؟

افرادي كه اولاً عضو سروش باشند و ثانياً شماره تلفني كه با آن عضو سروش شده اند در گوشي شما ذخيره شده باشد.

4. کاربران


2-4. در صفحه کاربران چه چیزهایی قابل مشاهده است؟

1- نامي كه با آن شماره تلفن افراد را در گوشي خود ذخيره كرده ايد.
2- تصويري كه كاربر براي حساب كاربري خود در سروش انتخاب كرده است.
3- عبارت اوضاع و احوال كه فرد در حساب كاربري خود درج كرده است.

4. کاربران


3-4. دوست من عضو سروش شده است ولی من او را در صفحه کاربرانم نمی بینم؟

- به قسمت مخاطبين برويد.
- روي علامت دايره اي شكل كه در قسمت پايين صفحه سمت راست قرار دارد كليك كنيد.
- گزينه بروزرساني را انتخاب نماييد.
* اگر با اين روش، كاربر مورد نظر به ليست مخاطبين سروش اضافه نشد، دوست شما با شماره تلفني عضو سروش شده كه آن شماره در گوشي شما ذخيره نشده است.

4. کاربران


4-4. چگونه می توانم یکی از کاربران را از صفحه کاربران سروش حذف نمایم؟

در حال حاضر امكان حذف از داخل نرم افزار سروش وجود ندارد. براي اينكار بايد شماره تلفن او را از گوشي خود حذف نماييد. در اين صورت آن فرد از صفحه كاربران سروش شما نيز خذف خواهد شد.

4. کاربران


4-5. چگونه می توانم مخاطب مورد نظرم را مسدود کنم؟

- به صفحه مشخصات مخاطب مورد نظر خود برويد.
- در سمت راست بالاي صفحه روي منو كه به صورت سه نقطه هست كليك كنيد.
- گزينه مسدودسازي را انتخاب كنيد.

4. کاربران


6-4. چگونه می توانم دوستانم را به عضویت در سروش دعوت نمایم؟

در قسمت مخاطبين، گوشه سمت چپ بالاي صفحه، روي گزينه دعوت از دوستان كليك نماييد. سپس بسته به امكانات گوشي خود از يكي از ابزارهاي موجود براي دعوت دوستان استفاده نماييد.

3. حساب کاربری


1-3. حساب کاربری (Profile) چیست؟

حساب كاربري از قسمتهاي زير تشكيل شده است:
1- شماره تلفن همراه شما كه با آن عضو سروش شده ايد و غير قابل ويرايش است. در صورتي كه بخواهيد شماره تلفن خود را تغيير دهيد به پرسش بعد مراجعه فرماييد.
2- نام شما كه براي افرادي كه شماره شما در گوشي آنها ذخيره نشده است، به اين صورت در گروه هايي كه عضو هستيد نمايش داده مي شود.
3- اوضاع و احوال يك عبارت كوتاه است كه مي توانيد متن دلخواه خود را قرار دهيد.
4- تصوير كه با كليك كردن روي علامت دوربين مي توانيد براي خود انتخاب نماييد.
5- اعلام آنلاين بودن فرد و در صورت آفلاين بودن، تاريخ و ساعت آخرين زماني كه فرد آنلاين بوده نمايش داده مي شود.
6- تعداد فايل هاي مديا كه در گفتگوهاي دو نفره به اشتراك گذاشته ايد.

3. حساب کاربری


2-3. چرا من به حساب کاربری احتیاج دارم؟

هنگام نصب نرم افزار براي هر فردي يك حساب كاربري ايجاد مي شود. البته بخش اوضاع و احوال و تصوير اختياري است.

3. حساب کاربری


3-3. دیگرانی که عضو سروش هستند چه بخش هایی از حساب کاربری مرا مشاهده می کنند؟

1- افرادي كه شماره تلفن شما در گوشي آنها ذخيره شده، مي توانند تمام بخش هاي حساب كاربري شما را مشاهده كنند.
2- افرادي كه شماره تلفن شما در گوشي آنها ذخيره نشده است ولي هر دو در يك گروه عضو شده باشيد مي توانند به غير از شماره تلفن بقيه بخش هاي كاربري شما را مشاهده كنند.
3- افرادي كه تلفن شماره شما در گوشي آنها ذخيره نشده است و با آن افراد در هيچ گروه مشتركي عضو نباشيد، نمي توانند هيچ بخشي از حساب كاربري شما را مشاهده كنند.

3. حساب کاربری


4-3. چگونه می توانم کاربری خود را حذف کنم؟

- در صفحه اصلي نرم افزار، قسمت بالا سمت چپ منوي اصلي نرم افزار را باز كنيد و گزينه تنظيمات را انتخاب كنيد.
- روي نام يا تصوير خود كه در بالا سمت چپ قرار دارد كليك كنيد تا وارد حساب كاربري شويد.
- منو گوشه سمت راست بالا را باز كنيد و گزينه غيرفعال سازي كاربر (Deactivate Account) را انتخاب نماييد.

3. حساب کاربری


5-3. چگونه می توانم شماره تلفن خود را تغییر دهم؟

در حال حاضر، تغيير شماره تلفن با اين قابليت كه اطلاعات شما از شماره قبلي به شماره جديد منتقل شود وجود ندارد.
اگر در صورت اطلاع از اينكه با تغيير شماره، اطلاعات شما حذف مي شود، مايل به تغيير شماره هستيد مي توانيد به صورت زير عمل كنيد :
مراحل حذف حساب كاربري را انجام داده و سپس مجددا نرم افزار را نصب كنيد. اين بار شماره جديد خود را براي دريافت كد فعالسازي وارد نماييد.

3. حساب کاربری


6-3. آیا با حذف نرم افزار از گوشی، حساب کاربری نیز حذف می شود؟

خير ؛ با حذف نرم افزار حساب كاربري شما حذف نخواهد شد.

3. حساب کاربری


7-3. گزینه های غیرفعال سازی(Deactivate Account) و خارج شدن(Log out) چه تفاوتی دارند؟

با انتخاب گزينه غيرفعال سازي، تمام اطلاعات شما شامل پيام ها، گروه ها،كانال ها و حساب كاربري حذف مي شوند و ديگر قابليت دريافت پيام وجود نداشته و ديگر عضو سروش نيستيد.
اما با انتخاب گزينه خارج شدن تنها پيام هاي شخصي و گروهي حذف مي شوند و كانال ها باقي مي مانند و اگر در مدتي كه از نرم افزار خارج شديد پيامي به شما ارسال شود، آن پيام ذخيره و در صورت ورود مجدد به نرم افزار براي شما نمايش داده مي شود.

3. حساب کاربری


8-3. آیا با حذف و نصب مجدد نرم افزار اطلاعات خود را از دست می دهیم؟

با حذف و نصب مجدد نرم افزار، پيام هاي شما در گفتگوهاي خصوصي حذف و در قسمت گروه ها 100 پيام آخر هر گروه بر مي گردد. در قسمت كانال ها نيز پيام هايي كه به صورت تعاملي بين سازنده و دنبال كننده كانال داده شده حذف مي شوند. ليست كانال هاي دنبال شده پس از حذف و نصب مجدد باقي مي ماند.

2. نصب و ثبت نام


1-2. چگونه در سروش عضو شوم؟

براي عضويت در سروش ابتدا بايد نرم افزار را دانلود نماييد و سپس آن را در گوشي خود نصب نماييد. در هنگام نصب، بايد شماره موبايل خود را وارد نماييد و سپس از طريق پيامك، كد فعال سازي براي شما ارسال مي گردد. با درج كد فعال سازي در قسمت تعيين شده، شما عضو سروش خواهيد بود.
ضمنا براي نصب و استفاده از اين نرم افزار بايد گوشي شما به اينترنت متصل باشد.

2. نصب و ثبت نام


2-2. نرم افزار را از کجا می توانم دانلود نمایم؟

نسخه اندرويد اين پيام رسان را به صورت رايگان از سايت soroush-app.ir و هم چنين از طريق كافه بازار مي توانيد دريافت نماييد.
نسخه iOS اين نرم افزار به صورت رايگان از اپ استور قابل دريافت مي باشد. (دانلود از اپ استور صرفا از طريق گوشي موبايل امكان پذير بوده و امكان دريافت پيام رسان، توسط برنامه دسكتاپ iTunes وجود ندارد.)

2. نصب و ثبت نام


3-2. مراحل نصب نرم افزار چگونه است؟

نسخه اندرويد: پس از دانلود نرم افزار، گزينه نصب را انتخاب نماييد. دقت فرماييد در هنگام ثبت بايد اينترنت گوشي شما فعال باشد. سپس ابتدا زبان خود را انتخاب نماييد. پس از ورود به صفحه قوانين و حريم خصوصي و مطالعه آن، گزينه من قوانين را خوانده و موافق هستم را تيك بزنيد و روي عبارت انجام شد كليك نماييد.
در صفحه بعد، بسته به تنظيمات گوشي شما، كشور محل اقامت شما را نشان مي دهد، در غير اين صورت اگر در داخل ايران هستيد گزينه IRAN و در غير اين صورت كشور محل اقامت خود را انتخاب نماييد.
پس از تعيين محل اقامت كد كشور نمايش داده مي شود و سپس شما شماره تلفن همراه خود وارد نماييد.
در اين مرحله يك پيامك حاوي كد فعال سازي براي شما ارسال مي گردد.كد فعال سازي را در نرم افزار وارد نماييد و در گوشه سمت راست بالا، روي علامت تيك كليك نماييد.
در صفحه بعد اطلاعات كاربري را وارد نماييد و مجددا در گوشه سمت راست بالا تيك نماييد. پس از اين مرحله نصب پايان مي پذيرد و شما عضو سروش هستيد.

2. نصب و ثبت نام


4-2. پیامک حاوی کد فعال سازی را دریافت نکرده ام؟

عدم دريافت پيامك سه دليل اصلي دارد.
1- اتصال گوشي شما به اينترنت برقرار نيست.
2- گوشي شما در محدوده اي كه آنتن دهي ضعيفي دارد قرار گرفته است و كد فرستاده شده را دريافت نمي كند.
3- شماره تلفن خود را اشتباه وارد كرده ايد.
اگر از اين دو مورد اطمينان داريد در موارد محدودي نيز به علت اختلال در سامانه ارسال پيامك، ممكن است پيامك فعال سازي به شما نرسد در اين حالت دو راه پيش روي شماست. مي توانيد از طريق تماس صوتي كه در همان صفحه فعال سازي تعبيه شده است كد فعال سازي را دريافت نماييد. راه دوم اين است از نرم افزار خارج شويد و مجددا مراحل نصب را طي نماييد تا كد فعال سازي ديگري براي شما ارسال گردد.

2. نصب و ثبت نام


5-2. تماس صوتی جهت اعلام کد فعال سازی برقرار نشده است؟

به دلايل زير ممكن است تماس صوتي برقرار نشود:
1- اتصال شما با اينترنت برقرار نباشد.
2- گوشي شما در محدوده اي كه آنتن دهي ضعيفي دارد قرار گرفته است.
3- تلفن همراه شما، شارژ اعتبار براي برقراري مكالمه را نداشته باشد.

2. نصب و ثبت نام


6-2. آیا بعد از نصب و فعالسازی، دوستانم از اینکه نرم افزار سروش را نصب کردم، مطلع می شوند؟

بله ؛ بعد از اينكه سروش را نصب كرديد يك پيام از طريق نرم افزار براي مخاطبين شما كه سروش را نصب كرده اند فرستاده مي شود.

7. کانال


1-7. کانال چیست؟

كانال يكي از قابليت هاي سروش است. سازنده كانال در كانال خود متن، عكس و فيلم قرار مي دهد. كاربران سروش مي توانند آن كانال را دنبال كنند و محتواي آن را ببينند.
كانال ها از جنبه رسمي بودن به دو دسته رسمي و غير رسمي و از جنبه تعاملي بودن به دو دسته يك طرفه و دو طرفه تقسيم مي شوند.

7. کانال


2-7. تفاوت کانال های رسمی و غیر رسمی چیست؟

كانال هاي رسمي كانال هايي هستند كه طبق شرايطي كه در كانال هاي رسمي سروش به اطلاع كاربران عزيز رسيده است در ليست كانال ها قرار گرفته اند و شما مي توانيد موضوعات مورد علاقه خود را از ميان آن ها انتخاب و دنبال كنيد.
كانال هاي غير رسمي كانال هايي هستند كه در ليست كانال ها قرار ندارند و براي دنبال كردن آنها حتما بايد شناسه (لينك) كانال را در اختيار داشته باشيد.

7. کانال


3-7. تفاوت کانال های یکطرفه و دو طرفه(تعاملی) چیست؟

كانال هاي يكطرفه كانال هايي هستند كه امكان ارسال پيام از طرف دنبال كنندگان به سازنده كانال وجود ندارد اما كانال هاي دوطرفه يا تعاملي كانال هايي هستند كه امكان ارسال پيام از طرف دنبال كنندگان به سازنده كانال وجود دارد.

7. کانال


4-7. چگونه یک کانال جدید ایجاد کنم؟

- در صفحه اصلي نرم افزار، قسمت بالا سمت چپ منوي اصلي نرم افزار را باز كنيد و گزينه كانال جديد را انتخاب كنيد.
- در صفحه جديد كه باز شده نام و توضيحات كانال خود را وارد كنيد.
- در مرحله بعد شناسه يا آدرس (ID) كانال خود را وارد كنيد و روي علامت تيك كه بالاي صفحه قرار دارد كيلك كنيد.

7. کانال


5-7. برای انتخاب شناسه کانال چه محدودیتی وجود دارد؟

شناسه انتخابي براي كانال بايد حداقل 6 و حداكثر 64 حرف كوچك انگليسي يا عدد و بدون درج فاصله باشد. در شناسه كانال خود مي توانيد از حروف a تا z ، از اعداد 0 تا 9 و از علامت هاي . و _ استفاده كنيد.
* در ضمن شناسه انتخابي نبايد قبلا توسط كسي استفاده شده باشد.

7. کانال


6-7. سازنده و مدیران کانال چه کسانی هستند؟

سازنده كانال كسي است كه يك كانال را ايجاد كرده و مدير كانال فردي است كه از طرف سارنده كانال به عنوان مدير انتخاب شده است.

7. کانال


7-7. سازنده و مدیران کانال چه امکاناتی دارند؟

سازنده كانال:
1- تعيين نام كانال
2- تعيين عكس كانال
3- تعيين شعار كانال
4- گذاشتن متن، لينك، عكس و فيلم
5- ايجاد نظرسنجي
6- ايجاد مسابقه چند گزينه اي
7- مشاهده نظرات دنبال كنندگان كانال
8- انتشار نظرات دنبال كنندگان كانال
9- اضافه كردن مدير
10- تغيير دسترسي از مدير به كاربر عادي
* مدير كانال به جز موارد 7 ، 8 ، 9 و 10 به تمامي امكانات بالا دسترسي دارد.

7. کانال


8-7. چگونه در کانال نظر سنجی ایجاد کنم؟

- به صفحه اصلي كانال خود برويد.
- در نوار بالاي صفحه سمت راست، روي گزينه اي كنار منو قرار دارد كليك كنيد.
- سوال نظرسنجي را در قسمت سوال بنويسيد.
- در قسمت نوع سوال، دو گزينه وجود دارد. با انتخاب گزينه تك پاسخي دنبال كنندگان فقط به يك گزينه مي توانند راي بدهند و با انتخاب گزينه چند پاسخي دنبال كنندگان مي توانند چند گزينه را در نظرسنجي انتخاب كنند.
- براي ايجاد گزينه هاي نظرسنجي روي جعبه اضافه كردن نظرسنجي كليك كنيد.
- براي تاييد نهايي و قرار گرفتن نظرسنجي روي كانال، در بالاي صفحه سمت راست روي گزينه تيك كليك كنيد.

7. کانال


9-7. مشخصات یک کانال را چگونه می توانم ببینم؟

- روي كانال موردنظر خودتان كليك كنيد تا وارد صفحه صفحه اصلي آن كانال شويد.
- روي نوار بالايي صفحه كليك كنيد تا صفحه مشخصات كانال باز شود.

7. کانال


10-7. چگونه کانال خود را یک طرفه یا دو طرفه(تعاملی) کنم؟

- به صفحه مشخصات كانال برويد.
- روي گزينه ويرايش (كه شبيه شكل مداد هست) كليك كنيد.
- در صورتي كه مي خواهيد كانال شما دو طرفه(تعاملي) باشد، گزينه "دنبال كنندگان بتوانند بر روي پيام ها پاسخ ارسال كنند" را فعال و اگر مي خواهيد يك طرفه باشد غير فعال كنيد.
* فعال و غير فعال كردن اين گزينه با توجه به صلاحديد سازنده كانال قابل ويرايش مي باشد.

7. کانال


11-7. از کجا می توانم لیست دنبال کنندگان کانال خود را مشاهده کنم؟

- به صفحه مشخصات كانال خود برويد و روي گزينه مديريت كانال كليك كنيد.
- در صفحه جديدي كه براي شما باز مي شود ليست دنبال كنندكان قابل مشاهده است.

7. کانال


12-7. چگونه به کانال خود، عضو و مدیر اضافه کنم؟

- به صفحه مشخصات كانال رفته و گزينه مديريت كانال را انتخاب كنيد.
- در صفحه بعد مي توانيد هر كدام از گزينه هاي اضافه كردن عضو يا اضافه كردن مدير را انتخاب كنيد.

7. کانال


13-7. آیا تعداد مدیران در کانال محدودیتی دارد؟

خير ؛ اضافه كردن مدير در كانال محدوديتي ندارد.

7. کانال


14-7. آیا تعداد دنبال کنندگانی که می توانم آنها را به صورت دستی و با شماره به کانالم اضافه کنم محدود است؟

بله ؛ شما تعداد 005 نفر را مي توانيد به صورت دستي و با شماره به كانال خود اضافه كنيد.

7. کانال


14-7. مشاهده کردن و فرستادن آدرس یک کانال چگونه است؟

- روي كانال مورد نظر كليك كنيد تا وارد صفحه اصلي كانال شويد.
- سپس روي نوار بالاي صفحه بزنيد تا صفحه مشخصات كانال براي شما باز شود. در اين صفحه مي توانيد آدرس كانال را مشاهده كنيد.
- براي فرستادن آدرس كانال نيز مي توانيد از گزينه اشتراك گذاري كه در صفحه مشخصات كانال وجود دارد استفاده كنيد.

7. کانال


16-7. در کانال های دوطرفه همه دنبال کنندگان پیام من را مشاهده می کنند؟

خير ؛ فقط سازنده كانال پيام دنبال كنندگان را مشاهده مي كند.

7. کانال


17-7. پاسخی که سازنده کانال به پیام های تعاملی می دهد، توسط دنبال کنندگان مشاهده می شود؟

اگر سازنده كانال براي پاسخگويي به دنبال كنندگان از قابليت پاسخ (reply) استفاده كند، فقط دنبال كننده مورد نظر پيام را دريافت مي كند.

7. کانال


18-7. آیا شماره دنبال کنندگان برای سازنده یا مدیران کانال نمایش داده می شود؟

خير، شماره دنبال كنندگان براي سازنده يا مديران كانال نمايش داده نمي شود.

7. کانال


19-7. چگونه می توانم تمام کانال های رسمی سروش را مشاهده و آنها را دنبال کنم؟

شما مي توانيد در قسمت كانال ها كه در تب سوم قرار دارد همه كانال هاي رسمي سروش را مشاهده كنيد.
كانال ها در دسته بندي ها با موضوعات مختلف در نظر گرفته شده است. در اين قسمت با ورود به هر دسته مي توانيد تمامي كانال هاي موجود در آن دسته را مشاهده كنيد و با انتخاب گزينه مشاهده، محتواي كانال را ببينيد.
با انتخاب گزينه دنبال كردن كه پايين صفحه وجود دارد مي توانيد عضو كانال مورد نظر خود شويد.

7. کانال


20-7. آیا لیستی از کانال های غیر رسمی در نرم افزار وجود دارد؟

بله ؛ براي مشاهده برخي از كانال هاي غير رسمي بايد به ليست كانال هاي رسمي رفته و در دسته بندي سروش در كانال "مرجع كانال هاي غير رسمي" عضو شويد.

7. کانال


21-7. دنبال کننده کانال (Follower) چه امکاناتی دارد؟

1- مشاهده محتواي كانال
2- لايك كردن و بازپس گرفتن لايك براي هر محتوا
3- ارسال نظر (در صورتي كه سازنده كانال چنين امكاني را در نظر گرفته باشد)
4- ارسال محتواي كانال به ديگران از طريق سروش
5- به اشتراك گذاري محتواي كانال از طريق ساير برنامه هاي نصب شده در گوشي
6- فرستادن آدرس كانال براي ديگران جهت عضو شدن آنها
7- بي صدا كردن كانال
8- خارج شدن از كانال

7. کانال


22-7. چقدر از محتوای یک کانال را می توانم مشاهده کنم؟

با ورود در هر كانال و حركت به سمت پايين كانال، همه مطالب جديد كانال را مي توانيد مشاهد كنيد.
با حركت به سمت بالاي كانال، 20 مطلب آخري كه قبلاً مشاهد كرديده ايد نمايش داده مي شود.
پس از مشاهده 20 مطلب آخر، مي توانيد روي گزينه بيشتر كليك كنيد و 20 مطلب ديگر نمايش داده داده مي شود.
اين كار را تا مشاهده همه مطالب قبلي كانال مي توانيد ادامه دهيد.

7. کانال


23-7. چگونه می توانم از طریق سروش مطالب یک کانال را به سایر کاربران سروش ارسال کنم؟

- در داخل كانال روي مطلب مورد نظر خودتان كليك كنيد و كليك خود را نگهداريد.
- از ميان گزينه هايي كه ظاهر مي شود گزينه ارسال به ديگري را انتخاب نماييد.
- گروه يا فردي كه مي خواهيد اين مطلب براي او ارسال شود انتخاب نماييد.
- گزينه ارسال را انتخاب نماييد.

7. کانال


24-7. چگونه می توانم مطالب یک کانال را به کسانی که عضو سروش نیستند ارسال کنم؟

- در داخل كانال روي مطلب مورد نظر خودتان كليك كنيد و كليك خود را نگهداريد.
- از ميان گزينه هايي كه ظاهر مي شود گزينه به اشتراك گذاري را انتخاب نماييد.
- با توجه به امكانات گوشي خود گزينه مناسب براي انتقال مطلب را انتخاب نماييد.

6. تماس صوتی


1-6. آیا تماس صوتی سروش رایگان است؟

كليه خدمات سروش از جمله تماس صوتي رايگان مي باشد.
* اتصال به اينترنت جهت استفاده از خدماتي كه سروش ارائه مي دهد، لازم و ضروري است.

6. تماس صوتی


2-6. چگونه می توان تماس صوتی برقرار کرد؟ شرایط آن چیست؟

- به قسمت مخاطبين برويد و مخاطب مورد نظر را انتخاب كنيد تا به صفحه مشخصات او منتقل شويد.
- داخل صفحه مشخصات مخاطب، روي دكمه اي كه بالاي صفحه سمت راست قرار گرفته (دكمه اي شبيه به گوشي تلفن) كليك كنيد تا تماس صوتي برقرار شود.
* در شرايطي تماس صوتي برقرار مي شود كه شما و طرف مقابل، متصل به اينترنت و داخل نرم افزار باشيد.
* اگر شركتي كه به شما خدمات اينترنتي ارائه مي دهد، تماس صوتي را مسدود كرده باشد، امكان برقراري تماس صوتي فراهم نيست.

6. تماس صوتی


3-6. با چه کسانی می توان از طریق تماس صوتی ارتباط برقرار کرد؟

1- افرادي كه شما شماره آنها را داريد و در صفحه كاربران شما در نرم افزار هستند.
2- افرادي كه عضو سروش هستند و شما شماره آنها را نداريد اما همراه شما در داخل يك گروه عضو هستند.

6. تماس صوتی


4-6. تماس صوتی چه مقدار از حجم اینترنت را مصرف می کند؟

در هر ثانيه تماس صوتي 9 كيلوبايت از حجم اينترنت شما مصرف مي شود.

9. ارسال و دریافت فایل


1-9. چگونه می توان با سروش، عکس، فیلم و یا فایل های دیگر را ارسال کرد؟

- در صفحه گفتگوي دو نفره، روي علامت گيره كليك كنيد.
- سپس با توجه به گزينه هاي پيش رو از عكس ها يا فايل هاي موجود در گوشي، گزينه مورد نظر خود را انتخاب نماييد و يا همان لحظه عكس يا فيلم مورد نظر خود را بگيريد و سپس ارسال نماييد.
* براي ارسال موزيك بايد بعد از كليك روي علامت گيره، گزينه فايل را انتخاب كنيد.

9. ارسال و دریافت فایل


2-9. حداکثر میزان حجم برای آپلود فایل چقدر است؟

در حال حاضر حداكثر ميزان حجم براي آپلود فايل 50 مگابايت مي باشد كه حتما اين ميزان در آينده افزايش پيدا خواهد كرد.

9. ارسال و دریافت فایل


3-9. سروش برای ارسال فایل، چه فرمت هایی را پشتیبانی می کند؟

سروش در حال حاضر فرمت هاي زير را پشتيباني مي كند :
- تصوير : jpg / jpeg/ png/ gif/ 2 jp/ jpe / jfif
- فيلم : avi / mp4 / 3gp / flv
- موسيقي : mp3 / wav / amr/ ogg
- فايل : vct / pdf / doc/ docx/ xls/ xlsx/ ppt/ pptx/ xml / csv

9. ارسال و دریافت فایل


4-9. چگونه عکس ها و فیلم هایی را که دانلود می کنم در گالری ذخیره شود؟

بايد از طريق منوي اصلي وارد تنظيمات شويد و به قسمت پيام ها رفته و گزينه "ذخيره عكس ها و فيلم ها در گالري" را فعال كنيد.

9. ارسال و دریافت فایل


5-9. اگر دانلود یا آپلود یک فایل قطع شود، باید آن را از ابتدا شروع کنم؟

خير؛ در صورت قطع شدن دانلود يا آپلود قابليت ادامه وجود دارد و نيازي به از سرگيري مجدد نيست.

9. ارسال و دریافت فایل


6-9. چگونه می توانم عکس ها را بدون افت کیفیت ارسال کنم؟

قبل از ارسال عكس مي توانيد گزينه كاهش حجم عكس را غير فعال كنيد تا عكس بدون كاهش كيفيت ارسال شود.

10. تنظیمات


1-10. چگونه می توانم زبان نرم افزار را تغییر دهم؟

- از طريق منوي اصلي نرم افزار به تنظيمات برويد.
- روي گزينه تغيير زبان كليك كنيد و زبان مورد نظر را انتخاب كنيد.

10. تنظیمات


2-10. چگونه می توانم اندازه نوشته ها را تغییر دهم؟

- از طريق منوي اصلي نرم افزار به تنظيمات برويد.
- روي گزينه پيام ها كليك كنيد.
- در اين قسمت مي توانيد نوشته ها را به اندازه دلخواه تعيين كنيد.

10. تنظیمات


3-10. چگونه می توانم پس زمینه را تغییر دهم؟

- از طريق منوي اصلي نرم افزار به تنظيمات برويد.
- روي گزينه تغيير پس زمينه كليك كنيد.

10. تنظیمات


4-10. آیا تنظیماتی برای عدم دانلود خودکار فایل ها وجود دارد؟

بايد از طريق منوي اصلي نرم افزار به تنظيمات و در ادامه به قسمت دانلود خودكار فايل برويد. در اين قسمت مي توانيد تنظيمات مورد نظر خود را اعمال كنيد.

10. تنظیمات


5-10. چگونه می توانم اطلاع رسانی پیام ها را در نرم افزار غیر فعال کنم؟

- از طريق منوي اصلي نرم افزار به تنظيمات برويد.
- گزينه اطلاع رساني ها را انتخاب كنيد.
- در اين صفحه گزينه غير فعال كردن اطلاع رساني را فعال كنيد.

10. تنظیمات


6-10. قابلیت مکان نما چه کاربردی دارد؟

با استفاده از قابليت مكان نما اين امكان براي شما وجود دارد كه دوستانتان را از مكاني كه در آن حضور داريد بوسيله نقشه، مطلع كنيد و يا از مكان دوستانتان با خبر شويد.

10. تنظیمات


7-10. نحوه استفاده از قابلیت مکان نما چگونه است؟

براي استفاده از اين قابليت بايد سرويس مكان نما (كه در قسمت تنظيمات - حريم خصوصي قرار دارد) و GPS گوشي شما فعال باشد.

11. استیکرها


1-11. آیا استیکرها رایگان هستند؟

بله ؛ تمام استيكرها به صورت رايگان در فروشگاه استيكر قرار داده شده است.

11. استیکرها


2-11. چگونه استیکری که کسی برای من ارسال کرده را به مجموعه استیکرهای خودم اضافه کنم؟

روي استيكر مورد نظر كليك كرده و كليك خود را نگه داريد و علامت + را كه در بالاي صفحه ظاهر مي شود را انتخاب كنيد. در اين هنگام به صفحه استيكر مربوطه منتقل مي شويد و مي توانيد با انتخاب گزينه دانلود، آن استيكر را به مجموعه استيكرهاي خودتان اضافه كنيد.

11. استیکرها


3-11. چگونه می توانم یک مجموعه استیکر را به مجموعه استیکرهای سروش اضافه کنم؟

با مراجعه به كانال ساخت استيكر به شناسه @sticker ضمن مطالعه قواعد ساخت استيكر مي توانيد استيكرهاي خود را براي سروش ارسال نماييد. همچنين مي توانيد كليه سوالات مربوط به ساخت استيكر را در اين كانال طرح نماييد.

11. استیکرها


4-11. چگونه می توانم استیکر دانلود کنم؟

- منوي اصلي نرم افزار كه در بالا سمت چپ به شكل سه خط قرار گرفته را باز كنيد.
- گزينه فروشگاه استيكر را انتخاب نماييد.
- پس از انتخاب استيكر مورد نظر از ليست وارد صفحه مربوط به استيكر مي شويد.
- در ادامه مي توانيد با كليك كردن روي گزينه دانلود كه به صورت يك فلش رو به پايين است، آن استيكر را به مجموعه استيكر هاي خود اضافه كنيد.

11. استیکرها


5-11. چگونه می توانم یک مجموعه استیکر را حذف یا پنهان کنم؟

براي حذف يك مجموعه استيكر بايد به صفحه فروشگاه استيكر برويد و روي گزينه اي كه بالاي صفحه سمت راست وجود دارد كليك كنيد. روي مجموعه استيكر مورد نظر كه مي خواهيد آن را حذف يا پنهان كنيد كليك كرده و كليك خود را نگه داريد.
اگر مي خواهيد مجموعه استيكر مورد نظر را پنهان كنيد، گزينه "عدم نمايش" و اگر مي خواهيد آن را حذف كنيد گزينه "حذف مجموعه شكلك" را انتخاب كنيد.

12. سایر


1-12. کاربرد قابلیت سنجاق کردن(pin) چیست؟

با استفاده از اين قابليت مي توانيد يك يا چند گفتگوي دونفره، گروه يا كانال كه براي شما از اهميت بيشتري برخوردار هستند را همواره بالاي ليست نگه داريد.

12. سایر


2-12. چگونه می توان یک گفتگو، گروه یا کانال را بالای لیست سنجاق کرد؟

روي گفتگو، گروه يا كانال مورد نظر كليك كرده و كليك خود را نگه داريد و از منو ظاهر شده گزينه سنجاق كردن را انتخاب نماييد.

12. سایر


3-12. آیا برای نصب نسخه جدید لازم است نسخه قبلی را حذف کنم؟

خير ؛ نيازي به حذف نسخه قبلي نيست. نسخه جديد را روي نسخه قبلي نصب كنيد.

12. سایر


4-12. چگونه می توانم یک پیام گروهی ارسال کنم؟

- منو اصلي نرم افزار كه بالاي صفحه سمت چپ قرار گرفته را باز كنيد و گزينه ارسال پيام گروهي را انتخاب كنيد.
- مخاطبين مورد نظر خود را جهت دريافت پيام انتخاب كنيد و روي تيك بالاي صفحه سمت راست كليك كنيد.
- پيام خود را نوشته و آن را ارسال كنيد.

12. سایر


5-12. چگونه می توانم یک پیام برای خودم ارسال کنم؟

- منو اصلي نرم افزار كه بالاي صفحه سمت چپ قرار گرفته را باز كنيد.
- روي تصويري كه سمت راست نام كاربري شما به شكل يك ابر قرار دارد كليك كنيد.
- هر پيامي كه در اين صفحه بفرستيد براي خودتان ذخيره مي شود.

5. گفتگوی دو نفره


1-5. گفتگوی دو نفره چیست؟

يكي از امكانات اصلي سروش گفتگوي دو نفره است. در گفتگوي دو نفره شما مي توانيد براي يك فرد خاص:
- پيام متني بفرستيد.
- پيام هاي او را دريافت كنيد.
- استيكر بفرستيد.
- پيام صوتي بفرستيد.
- عكس و فيلم بفرستيد.
- انواع فايل با فرمتهاي مختلف را بفرستيد.

5. گفتگوی دو نفره


2-5. چگونه می توان یک گفتگوی دو نفره را شروع کرد؟

از راه هاي مختلفي مي توان يك گفتگوي دو نفره را شروع كرد. برخي از اين راه ها عبارتند از:
1- از صفحه كاربران روي فرد مورد نظر كليك كنيد و كليك خود را نگه داريد در اين حالت در پايين صفحه گزينه شروع يك گفتگو را انتخاب نماييد.
2- در صفحه حساب كاربري (Profile) هر فرد روي علامت قرمز رنگ پيام كليك نماييد.
3- در قسمت گفتگوها روي علامت + كليك كنيد و گزينه شروع يك گفتگو را انتخاب نماييد.

5. گفتگوی دو نفره


3-5. چگونه می توان با سروش پیام متنی فرستاد؟

با شروع گفتگوي دو نفره، در قسمت پايين صفحه متن خود را وارد نماييد و سپس در قسمت سمت راست آن روي علامت فرستادن (كه شكلي شبيه مثلث دارد) كليك نماييد.

5. گفتگوی دو نفره


4-5. با چه کسانی می توان گفتگوی دو نفره انجام داد؟

1- افرادي كه شما شماره آنها را داريد و در صفحه كاربران شما در نرم افزار هستند.
2- افرادي كه عضو سروش هستند و شما شماره آنها را نداريد اما همراه شما در داخل يك گروه عضو هستند.

5. گفتگوی دو نفره


5-5. چگونه می توان با سروش پیام صوتی فرستاد؟

در پايين صفحه گفتگوي دو نفره، روي علامت ميكروفن كليك كنيد و كليك خود را نگه داريد. سپس پيام صوتي خود را بگوييد و دست خود را از روي علامت ميكروفن برداريد.

5. گفتگوی دو نفره


6-5. آیا در حین ارسال پیام صوتی می توان از آن انصراف داد؟

در حالتي كه همچنان روي علامت ميكروفن فشار مي دهيد انگشت خود را به سمت چپ بكشيد. در اين حالت ارسال پيام صوتي لغو مي شود.

5. گفتگوی دو نفره


7-5. حداکثر طول زمان هر پیام صوتی چقدر است؟

طول زمان هر پيام صوتي حداكثر 5 دقيقه مي باشد.

5. گفتگوی دو نفره


8-5. آیا قابلیت ویرایش برای پیام ها دارای محدودیت زمانی است؟

قابليت ويراش يك پيام از نظر زماني محدود نيست و شما هر مقدار زمان از ارسال پيامتان گذشته باشد مي توانيد آن را ويرايش كنيد.

5. گفتگوی دو نفره


9-5. چگونه مطمئن شوم که پیام من به طرف مقابل رسیده است؟

در سامانه سروش هر پيام ابتدا از گوشي فرستنده به سرور فرستاده مي شود و سپس از روي سرور به گوشي گيرنده.
اگر به علت عدم اتصال به اينترنت پيام از گوشي فرستنده به سرور نرسد علامت ساعت در كنار آن پيام ظاهر خواهد شد.
هنگامي كه پيام از گوشي فرستنده به سرور برسد يك علامت تيك در كنار پيام ظاهر خواهد شد.
هنگامي كه پيام از سرور به گوشي گيرنده برسد دو علامت تيك در كنار پيام ظاهر خواهد شد.
هنگامي كه گيرنده، پيام را مشاهد نمايد دو علامت تيك از آبي به سبز تغيير رنگ خواهد داد.

8. گروه


1-8. چگونه می توانم یک گروه جدید درست کنم؟

- در قسمت گفتگوها روي علامت + در گوشه سمت راست پايين صفحه كليك كنيد و گزينه گروه گفتگو جديد را انتخاب كنيد. (در منو نرم افزار كه در صفحه اصلي در بالا سمت چپ قرار دارد نيز مي توانيد گزينه گروه گفتگو جديد را انتخاب كنيد.)
- در صفحه ايجاد شده نام گروه را بنويسد. هم چنين مي توانيد شعار گروه را نيز بنويسيد.
- با كليك روي علامت دوربين مي توانيد براي گروه عكس انتخاب نماييد.
- در سمت راست بالاي صفحه روي علامت تيك كليك كنيد.
- در صفحه جديد افرادي كه مي خواهيد عضو گروه باشند را انتخاب نماييد و در پايان دوباره روي علامت تيك كليك كنيد. اكنون گروه ايجاد شده است.
* اگر در صفحه اي كه مي خواهيد اعضاي گروه را از بين كاربران خود انتخاب كنيد، كسي نمايش داده نمي شود به اين دليل است كه هنوز كسي از مخاطبين موجود در گوشي شما عضو سروش نشده است.

8. گروه


2-8. حداکثر تعداد اعضای گروه چقدر است؟

در حال حاضر حداكثر تعداد اعضاي گروه 500 نفر مي باشد.

8. گروه


3-8. مشخصات یک گروه را چگونه می توانم ببینم؟

- در صفحه گفتگوها روي گروه موردنظر خودتان كليك كنيد و وارد صفحه گفتگوهاي آن گروه شويد.
- روي نوار بالايي صفحه كليك كنيد تا صفحه مشخصات گروه باز شود.

8. گروه


4-8. اعضای یک گروه را چگونه می توانم ببینم؟

وارد صفحه مشخصات گروه شويد. در اين صفحه اعضاي گروه را به ترتيب آخرين زماني كه وارد سروش شده اند مي توانيد ببينيد. در اين صفحه نام كاربري اعضاي گروه را مشاهده مي كنيد. با كليك كردن روي هر يك از اعضاي گروه مي توانيد اطلاعات حساب كاربري وي را مشاهده و در صورت تمايل با او به صورت خصوصي گفتگو كنيد.

8. گروه


5-8. چگونه می توانم فردی را به یک گروه اضافه نمایم؟

- وارد صفحه مشخصات گروه شويد.
- در قسمت پايين صفحه روي جعبه اضافه كردن اعضا كليك كنيد.
- افراد مورد نظر خود را براي عضويت در گروه انتخاب نماييد.
- در سمت راست بالاي صفحه روي علامت تيك كليك كنيد.
- اكنون فرد مورد نظر عضو گروه شده است و براي او پيغام عضويت در گروه ارسال مي شود.

8. گروه


6-8. چگونه می توانم فردی را از یک گروه حذف نمایم؟

- وارد صفحه مشخصات گروه شويد.
- روي فرد مورد نظر كليك كنيد و كليك خود را نگهداريد.
- گزينه حذف از گروه را انتخاب نماييد.
- در اين صورت فرد انتخاب شده از گروه حذف مي شود.
* اگر عضو عادي گروه هستيد، تنها افرادي را كه خودتان به گروه اضافه كرديد مي توانيد از گروه حذف كنيد و اگر مدير گروه هستيد، توانايي حذف تمام اعضاي گروه را داريد.

8. گروه


7-8. چگونه می توانم فردی را به عنوان مدیر انتخاب کنم؟

- وارد صفحه مشخصات گروه شويد.
- روي فرد مورد نظر كليك كنيد و كليك خود را نگهداريد.
- گزينه تغيير سطح دسترسي را انتخاب نماييد. (در نظر داشته باشيد كه تنها مديران گروه به اين گزينه دسترسي دارند.)
- در ادامه گزينه مدير را انتخاب نماييد.
* به همين طريق مي توانيد مديران را به عضو عادي تغيير دهيد.

8. گروه


8-8. آیا تعداد مدیران در گروه محدودیتی دارد؟

خير ؛ اضافه كردن مدير براي گروه محدوديتي ندارد.

8. گروه


9-8. چگونه می توانم یک گروه را ترک نمایم؟

روش اول :
- وارد صفحه آن گروه شويد.
- در گوشه سمت راست بالاي صفحه روي علامت سه نقطه كليك كنيد.
- گزينه ترك گروه و حذف آن را انتخاب نماييد.
- در اين حالت شما از گروه حذف مي شويد و آن گروه نيز از صفحه گفتگوي سروش شما حذف مي شود.
روش دوم :
- در صفحه گفتگوها روي گروه مورد نظر كليك كنيد و كليك خود را نگه داريد تا گزينه هاي آن ظاهر شوند.
- اكنون گزينه ترك گروه و حذف آن را انتخاب نماييد.
- در اين حالت شما از گروه حذف مي شويد و آن گروه نيز از صفحه گفتگوي سروش شما حذف مي شود.

8. گروه


10-8. شناسه گروه را از کجا می توانم دریافت کنم؟

- به صفحه مشخصات گروه برويد.
- در گوشه سمت راست بالاي صفحه روي علامت سه نقطه كليك كنيد.
- روي گزينه لينك گروه كليك كنيد.
- با كليك بر روي لينك گروه مي توانيد آن را كپي يا حذف كنيد.
* اين امكان تنها براي مديري كه گروه را ساخته است امكان پذير مي باشد.

8. گروه


11-8. چگونه می توانم صدای هشدار گروه را به حالت بی صدا درآورم؟

- وارد صفحه آن گروه شويد.
- در گوشه سمت راست بالاي صفحه روي علامت سه نقطه كليك كنيد.
- گزينه بي صدا را انتخاب نماييد.

12. سایر


6-12. چرا تا برنامه را باز نکنم، نمی توانم پیامهای سروش را دریافت کنم؟

برخي از انواع گوشي‌ها براي مديريت مصرف باتري خود اقدام به مديريت مصرف برنامه‌ها مي‌كنند. به اين ترتيب كه هنگامي كه برنامه به پس‌زمينه مي‌رود، پس از مدت زمان مشخصي ارتباط آن برنامه با اينترنت را قطع مي‌كنند تا مصرف باتري كمتري داشته باشد. به همين دليل، ارتباط برنامه سروش با سرور قطع مي‌گردد و پيامي دريافت نمي‌شود. يكي از انواع متداول گوشي كه چنين مشكلي براي كاربران ايجاد مي‌كند، Huwaei است.
تنها راه برطرف كردن اين مشكل اين است كه در بخش تنظيمات گوشي (Settings) از قسمت برنامه‌ها (My Apps) برنامه سروش را انتخاب كرده و علامت ارسال نوتيفيكيشن را فعال نماييد. در برخي نسخه‌هاي اندرويد هواووي اين برنامه‌ها ذيل برنامه‌هاي محافظت شده (Protected Apps) مشخص مي‌شوند.
Home Features About Video Clients Screenshots Pricing Download Contact Contact1