لطفا صبر کنید

حريم خصوصي

ما در گروه سروش (كه از اين پس «سروش» ناميده مي‌شود)، كليه اطلاعات و حريم خصوصي كاربران سرويس سروش و ديگر سرويس‌هاي مرتبط را (كه از اين پس «سرويس» ناميده مي‌شود)، با توجه به اصول زير مديريت مي‌نمايم:

 

ذخيره اطلاعات و نحوه استفاده از آنها

سروش اطلاعات كاربران را بر اساس اصول زير ذخيره مي‌كند:

اطلاعات كاربر

زمان ثبت نام كاربر، شماره موبايل و مخاطبين او براي اهداف زير ذخيره مي‌شوند:

1) شماره موبايل كاربر به عنوان يك شناسه يكتا به منظور شناسايي و احراز هويت كاربر استفاده مي‌شود.

2) شماره‌هاي ذخيره شده در دستگاه كاربر به منظور شناسايي دوستان او مورد استفاده قرار مي‌گيرند و كاربر مي‌تواند با آنها ارتباط برقرار نمايد و ساير مخاطبيني كه عضو سامانه نيستند را به استفاده از آن دعوت نمايد. (توجه داشته باشيد فقط از شماره موبايل‌هاي ليست مخاطبين كاربر استفاده مي‌شوند و ساير اطلاعات مخاطبين نظير نام، عكس و آدرس‌ آنها ذخيره نشده و مورد استفاده قرار نخواهند گرفت.)

3) به منظور تغيير دستگاه و انتقال حساب كاربري فرد از يك دستگاه به دستگاهي ديگر از شماره موبايل كاربر استفاده مي‌شود.

اطلاعات قيد شده در بخش فوق، صرفا توسط خود كاربر و سرورهاي سامانه قابل مشاهده است و ساير كاربران هيچ دسترسي به آن نخواهند داشت.

  • ساير اطلاعات كاربر
  • براي ايجاد تجربه كاربري و ارتباطي بهتر بين مخاطبين، پروفايل كاربري تعريف شده است كه شامل نام، وضعيت(Status) و تصوير كاربري مي‌باشد، اگرچه وارد كردن اين اطلاعات اجباري نيست. با توجه به اينكه كاربراني كه شماره شما را در ليست مخاطبين خود ذخيره كرده باشند، نام و تصوير شما را مي بينند، توصيه مي‌شود در انتخاب نام و تصوير خود، اين نكته را در نظر داشته باشيد.

  • اطلاعات تماس كاربر
  • سروش به منظور ارائه بهتر خدمات خود، شماره تماس كاربر، مدل دستگاه و سيستم عامل آن را ذخيره مي‌نمايد تا در صورت بروز مشكل فني و يا به منظور بهبود كارايي سامانه از اين اطلاعات استفاده نمايد.

    · پيام‌ها و تعاملات صورت گرفته

  • پيام ها و تعاملات صورت گرفته
  • به منظور ارائه بهترين خدمات، پيام‌ها و تعاملات صورت گرفته در گفتگوهاي دونفره، گروهي، تماس‌ها و كانال‌هاي عمومي در سرورهاي سروش ذخيره مي‌شود و با به‌روزرساني برنامه، تغيير دستگاه كاربر و ... اين اطلاعات از بين نخواهد رفت. طبيعي است كاربر هر زمان كه بخواهد مي تواند هر بخشي از اين اطلاعات را حذف نمايد. با حذف اطلاعات توسط كاربر، اين اطلاعات براي هميشه حذف شده و قابل بازيابي نخواهد بود.

     

    استفاده از سرويس

  • كوكي ها
  • براي ارائه بهترين خدمات ممكن به كاربران، و همچنين براي اهداف پشتيباني و امنيتي، از كوكي‌ها براي ذخيره تنظيمات كاربر و مشاهده الگوها استفاده مي‌كنيم. كاربر مي‌تواند كوكي‌ها را غيرفعال نمايد، ولي با اين كار، خدماتي كه به كوكي‌ها وابسته‌اند غيرفعال خواهند شد.

  • لاگ ها
  • بسته به ميزان دسترسي خدمات ارائه شده، ممكن است برخي اطلاعات مانند نوع و نسخه مرورگر، آي پي كاربر و ... به صورت خودكار ثبت و ذخيره گردد. اينگونه اطلاعات براي تحليل محيط و شرايط كاربري و به منظور ارائه خدمات بهتر استفاده خواهند شد.

  • اطلاعات دستگاه
  • اطلاعات دستگاه كاربر (نوع و نسخه سيستم عامل، اطلاعات سخت‌افزاري و غيره) ممكن است به منظور ارائه خدماتي بهتر و متناسب‌تر جمع‌آوري شده و مورد استفاده مي‌شوند.

     

    اهداف استفاده از اطلاعات

    با توجه به محدوده تعريف شده براي استفاده از اطلاعات و نيز حساسيت‌هاي موجود درباره ذخيره اطلاعاتي مانند شماره تماس مخاطبين كاربر، ما خود را صرفا مجاز به حركت در چارچوب تعيين شده مي‌دانيم. ما متعهد هستيم كه فقط به دلايل زير اقدام به ذخيره سازي و استفاده از اطلاعات فوق‌الذكر نماييم:

    - براي ايجاد ارتباط تعاملي بين كاربران و كانال‌هاي عمومي مورد علاقه ‌كاربر

    - براي يافتن افرادي كه كاربر مي‌شناسد و ايجاد ارتباط بين آنها

    - براي جلوگيري از ورود افرادي كه احراز هويت نشده‌اند يا بدافزارها به سامانه

    - براي پيشنهاد خدماتي كه در آينده به سامانه افزوده مي‌شوند

    - براي جمع‌آوري آماري اطلاعات (بدون ثبت مشخصات فرد) بسته به نوع خدمات ارائه شده

    - براي ايجاد تحقيق و تحليل‌هايي به منظور ارزيابي و بهبود خدمات ارائه شده

    - براي ارائه اطلاعاتي متناسب با خدمات، نظير ارائه پيشنهادهاي مرتبط به كاربر

    - براي ارائه خدمات جديد به كاربران

    - براي تعيين برندگان و ارسال جوايز آنها در مورد مسابقات و طرح‌هاي ترويجي پيش‌رو

    - براي مطلع ساختن كاربر از اطلاعات مربوط به خدمات و يا محصولات متناسب و همچنين تماس با كاربر در شرايط لازم

    - براي اطلاع رساني در زمينه‌هاي مرتبطي كه كاربر قبلا علاقمندي خود را اعلام نموده است

     

    عرضه اطلاعات كاربران

    سروش تحت هيچ شرايطي اطلاعات كاربران را بدون اجازه آنها در اختيار هيچ شركت/شخص ثالثي قرار نخواهد داد.

     

    نشت اطلاعات

    سروش تمام تلاش و امكانات مادي و معنوي خود را بكار مي‌گيرد تا از سامانه در مقابل نفوذهاي احتمالي و سرقت اطلاعات جلوگيري نمايد. ما همواره با بروز نمودن سيستم‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري و بازنگري در آنها، سعي در ايمن نمودن سامانه داريم.

     

    استفاده مشترك از اطلاعات

    ممكن است در شرايطي نياز به همكاري به يك شريك تجاري باشد. در اين شرايط، قبل از هر چيز، نوع همكاري، نام شريك تجاري و نوع اطلاعاتي كه با آنها به اشتراك گذاشته خواهد شد به اطلاع كاربر خواهد رسيد تا در صورت عدم تمايل، كاربر درخواست حذف اطلاعات خود را از سامانه ارائه نمايد. ما در سريع‌ترين زمان ممكن و قبل از شروع همكاري با شريك تجاري، اطلاعات كاربر را حذف خواهيم كرد.

     

    اندازه‌گيري ميزان كارايي پيام‌هاي اشتراكي

    با توجه به سياست ما در ارائه اطلاعات و پيشنهادات متناسب با درخواست‌ها و همچنين كانال‌هاي عمومي كه كاربر عضو شده، ممكن است اقدام به اندازه‌گيري ميزان كارايي اطلاعات ارائه شده به كاربر نماييم. در اين صورت اين اطلاعات و گزارشات، بدون درج نام و يا اطلاعات فردي كاربر تهيه خواهند شد.

     

    حقوق كاربران

    كاربران در هر زماني مي‌توانند تمامي اطلاعات شخصي ثبت شده خود را تصحيح و يا تاييد و يا حتي حساب كاربري خود را حذف كنند.

     

    بهبود اين سند

    اين سند حريم خصوصي ممكن است در صورت لزوم در آينده بهبود يابد. كاربران در جريان تغييرات مهم اين سند قرار خواهند گرفت.

     

    سوالات

    در صورتي كه ابهامي در اين سند وجود دارد، يا نياز به اطلاعات بيشتري داريد، لطفا از طريق بخش تماس با ما سوالات خود را مطرح نماييد. ما خود را ملزم مي‌دانيم در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهيم.

     
    توصيه مي‌كنيم سند «شرايط استفاده» از سرويس را نيز مطالعه نماييد.

    سوالات متداول خود را در اين قسمت مشاهده كنيد


    عمومي


    سروش چيست؟

    سروش يك نرم افزار پيام رسان ايراني با سرعت و امنيت بالا است كه داراي قابليتهاي متعددي نظير ارسال پيام متني، ارسال پيام صوتي، ارسال عكس و فيلم، ارسال فايل هاي مختلف، تشكيل گروه، كانال هاي عمومي متعدد و ... مي باشد.

    عمومي


    مشكلات و سوالاتم را درباره سروش كجا مطرح كنم؟

    1- در همين صفحه عمده سوالات رايج پاسخ داده شده است
    2- از طريق تماس با شماره تلفن 27862020-021 مركز پشتيباني سروش
    3- از طريق ايميل support@soroush-app.ir

    عمومي


    شرايط استفاده از سروش چيست؟

    شرايط استفاده از سروش را مي توانيد اينجا مطالعه كنيد.

    نصب و ثبت نام


    چگونه در سروش عضو شوم؟

    براي عضويت در سروش ابتدا بايد نرم افزار را دانلود نماييد و سپس آن را در گوشي خود نصب نماييد. در هنگام نصب، بايد شماره موبايل خود را وارد نماييد و سپس از طريق پيامك كد فعال سازي براي شما ارسال مي گردد. با درج كد فعال سازي در سامانه، شما عضو سروش خواهيد بود. ضمنا براي نصب و استفاده از اين نرم افزار بايد گوشي شما به اينترنت متصل باشد.

    نصب و ثبت نام


    نرم افزار را از كجا مي توانم دانلود نمايم؟

    نسخه اندرويد اين پيام رسان را به صورت رايگان از سايت soroush-app.ir و هم چنين از طريق كافه بازار مي توانيد دريافت  نماييد.
    نسخه iOS اين نرم افزار به صورت رايگان از اپ استور قابل دريافت مي باشد. (دانلود از اپ استور صرفا از طريق گوشي موبايل امكان پذير بوده و امكان دريافت پيام رسان، توسط برنامه دسكتاپ iTunes وجود ندارد.)
    براي تهيه نسخه دسكتاپ مي توانيد با مركز پشتيباني نرم افزار تماس بگيريد.

    نصب و ثبت نام


    مراحل نصب نرم افزار چگونه است؟

    نسخه اندرويد: پس از دانلود نرم افزار، گزينه نصب را انتخاب نماييد. دقت فرماييد در هنگام ثبت بايد اينترنت گوشي شما فعال باشد. سپس ابتدا زبان خود را انتخاب نماييد. پس از ورود به صفحه قوانين و حريم خصوصي، گزينه من قوانين را خوانده و موافق هستم را تيك بزنيد و روي عبارت انجام شد كليك نماييد.
    در صفحه بعد، بسته به تنظيمات گوشي شما، كشور محل اقامت شما را نشان مي دهد، در غير اين صورت اگر در داخل ايران هستيد گزينه IRAN و در غير اين صورت كشور محل اقامت خود را انتخاب نماييد.
    پس از تعيين محل اقامت كد كشور نمايش داده مي شود و سپس شما شماره تلفن همراه خود وارد نماييد.
    در اين مرحله يك پيامك حاوي كد فعال سازي براي شما ارسال مي گردد.كد فعال سازي را در نرم افزار وارد نماييد و در گوشه سمت راست بالا، روي علامت تيك كليك نماييد.
    در صفحه بعد اطلاعات كاربري را وارد نماييد و مجددا در گوشه سمت راست بالا تيك نماييد. پس از اين مرحله نصب پايان مي پذيرد و شما عضو سروش هستيد.

    نصب و ثبت نام


    پيامك حاوي كد فعال سازي را دريافت نكرده ام؟

    عدم دريافت پيامك دو دليل اصلي دارد. يا اتصال گوشي شما به اينترنت برقرار نيست و يا شما شماره تلفن خود را اشتباه وارد كرده ايد. اگر از اين دو مورد اطمينان داريد در موارد محدودي نيز به علت اختلال در سامانه ارسال پيامك، ممكن است پيامك فعال سازي به شما نرسد در اين حالت دو راه پيش روي شماست. مي توانيد از طريق تماس صوتي كه در همان صفحه فعال سازي تعبيه شده است كد فعال سازي را دريافت نماييد. راه دوم اين است از نرم افزار خارج شويد و مجددا مراحل نصب را طي نماييد تا كد فعال سازي ديگري براي شما ارسال گردد.

    نصب و ثبت نام


    تماس صوتي جهت اعلام كد فعال سازي برقرار نشده است؟

    به دلايل زير ممكن است تماس صوتي برقرار نشود:
    1- اتصال شما با اينترنت برقرار نباشد
    2- تلفن همراه شما، شارژ اعتبار براي برقراري مكالمه را نداشته باشد.
    در غير اين صورت شما مي توانيد با مركز پشتيباني نرم افزار تماس بگيريد تا مشكل شما به طور خاص بررسي و رفع گردد.

    حساب كاربري (Profile)


    حساب كاربري (Profile) چيست؟

    حساب كاربري از قسمتهاي زير تشكيل شده است.
    1- شماره تلفن همراه شما كه با آن عضو سروش شده ايد و غير قابل ويرايش است. در صورتي كه بخواهيد شماره تلفن خود را تغيير دهيد به پرسش بعد مراجعه فرماييد.
    2- نام كه افرادي كه شماره شما در گوشي آنها ذخيره نشده است به اين نام شما را در گروه هايي كه عضو هستيد مي بينند.
    3- اوضاع و احوال كه يك عبارت كوتاه است.
    4- تصوير كه با كليك كردن روي علامت دوربين مي توانيد براي خود انتخاب نماييد.
    5- اعلام آنلاين بودن فرد و در صورت آفلاين بودن، تاريخ و ساعت آخرين زماني كه فرد آنلاين بوده است.
    6- تعداد فايل هاي مديا كه در گفتگوهاي دو نفره به اشتراك گذاشته ايد.
     

    حساب كاربري (Profile)


    چگونه مي توانم شماره تلفن خود را تغيير دهم؟

    براي اينكار بايد از منوي تنظيمات (Setting) نرم افزار وارد حساب كاربري (Profile) شويد و سپس از گوشه سمت راست بالا، غيرفعال سازي كاربر (Deactivate Account) را انتخاب نماييد. سپس مجددا نرم افزار را نصب نماييد و اين بار شماره جديد خود را وارد نماييد.

    حساب كاربري (Profile)


    ديگراني كه عضو سروش هستند چه بخش هايي از حساب كاربري مرا مشاهده مي كنند؟

       - افرادي كه شماره تلفن شما قبلا در گوشي آنها ذخيره شده است تمام بخش هاي حساب كاربري شما را مي توانند مشاهده كنند.
       - افرادي كه شماره تلفن شما قبلا در گوشي آنها ذخيره نشده است ولي هر دو در يك گروه عضو شده باشيد مي توانند به غير از شماره تلفن بقيه بخشهاي كاربري شما را مشاهده كنند.
       - افرادي كه تلفن شما قبلا در گوشي آنها ذخيره نشده است و با آن افراد در هيچ گروه مشتركي عضو نباشيد هيچ بخشي از حساب كاربري شما را نمي توانند مشاهده كنند.

    حساب كاربري (Profile)


    من به حساب كاربري احتياج دارم؟

    هنگام نصب نرم افزار براي هر فردي حساب كاربري ايجاد مي شود. البته بخش اوضاع و احوال و تصوير اختياري است.

    حساب كاربري (Profile)


    چگونه مي توانم كاربري خود را حذف كنم؟

    براي اينكار بايد از منوي تنظيمات (Setting) نرم افزار وارد حساب كاربري (Profile) شويد و سپس از گوشه سمت راست بالا، غيرفعال سازي كاربر (Deactivate Account) را انتخاب نماييد. در اين صورت شما ديگر عضو سروش نيستيد.

    حساب كاربري (Profile)


    آيا با حذف نرم افزار از گوشي حساب كاربري نيز حذف مي شود؟

    خير، براي حذف حساب كاربري بايد مطابق پاسخ پرسش بالا عمل نماييد.

    كاربران (Contacts)


    چه كساني را در صفحه كاربران مي توانم مشاهده نمايم؟

    افرادي كه اولاً عضو سروش باشند و ثانياً شماره تلفني كه با آن عضو سروش شده اند در گوشي شما ذخيره شده باشد.

    كاربران (Contacts)


    در صفحه كاربران چه چيزهايي قابل مشاهده است؟

       1- نامي كه با آن شماره تلفن افراد را در گوشي خود ذخيره كرده ايد.
       2- تصويري كه كاربر براي حساب كاربري خود در سروش انتخاب كرده است.
       3- عبارت اوضاع و احوال كه فرد در حساب كاربري خود درج كرده است.

    كاربران (Contacts)


    دوست من عضو سروش شده است ولي من او را در صفحه كاربرانم نمي بينم؟

    شماره تلفني كه دوست شما با آن عضو سروش شده است در گوشي شما ذخيره نشده است.

    كاربران (Contacts)


    چگونه مي توانم يكي از كاربران را از صفحه كاربران سروش حذف نمايم؟

    در حال حاضر امكان حذف از داخل نرم افزار سروش وجود ندارد. براي اينكار بايد شماره تلفن او را از گوشي خود حذف نماييد در اين صورت آن فرد از صفحه كاربران سروش شما نيز خذف خواهد شد.

    كاربران (Contacts)


    چه كساني مرا در صفحه كاربران خود مي توانند مشاهده كنند؟

    افرادي كه اولاً عضو سروش باشند و ثانياً شماره تلفني كه شما با آن عضو سروش شده ايد در گوشي آنان ذخيره شده باشد.

    كاربران (Contacts)


    چگونه مي توانم دوستانم را به عضويت در سروش دعوت نمايم؟

    از گوشه سمت چپ بالاي صفحه اصلي نرم افزار، روي گزينه دعوت از دوستان كليك نماييد. سپس بسته به امكانات گوشي خود از يكي از ابزارهاي موجود براي دعوت دوستان استفاده نماييد.

    گفتگوي دو نفره (Chat)


    گفتگوي دو نفره چيست؟

    يكي از امكانات اصلي سروش گفتگوي دو نفره است. در گفتگوي دو نفره شما مي توانيد براي يك فرد خاص:
    - پيام متني بفرستيد.
    - پاسخهاي او را ببينيد.
    - استيكر بفرستيد.
    - پيام صوتي بفرستيد.
    - عكس بفرستيد.
    - فيلم بفرستيد.
    - انواع فايل با فرمتهاي مختلف را بفرستيد.

    گفتگوي دو نفره (Chat)


    چگونه مي توان يك گفتگوي دو نفره را شروع كرد؟

    از راه هاي مختلفي مي توان يك گفتگوي دو نفره را شروع كرد. برخي از اين راه ها عبارتند از:
       1- از صفحه كاربران روي فرد مورد نظر كليك كنيد و كليك خود را نگه داريد در اين حالت در پايين صفحه گزينه شروع يك گفتگو را انتخاب نماييد.
       2- در صفحه حساب كاربري (Profile) هر فرد روي علامت قرمز رنگ پيام كليك نماييد.
       3- در صفحه گفتگوها روي علامت + كليك كنيد و گزينه شروع يك گفتگو را انتخاب نماييد.

    گفتگوي دو نفره (Chat)


    با چه كساني مي توان گفتگوي دو نفره انجام داد؟

    1- افرادي كه در صفحه كاربران سروش شما وجود دارند.
    2- افرادي كه عضو سروش هستند و همراه شما در داخل يك گروه عضو هستند.

    گفتگوي دو نفره (Chat)


    چگونه مي توان با سروش پيام متني فرستاد؟

    با شروع گفتگوي دو نفره، در قسمت پايين صفحه متن خود را وارد نماييد و سپس در قسمت سمت راست آن روي علامت مثلت كليك نماييد.

    گفتگوي دو نفره (Chat)


    چگونه مي توان با سروش پيام صوتي فرستاد؟

    در پايين صفحه گفتگوي دو نفره، روي علامت ميكروفن فشار دهيد و آن را نگهداريد. سپس پيام صوتي خود را بگوييد و دست خود را از روي علامت ميكروفون برداريد.

    گفتگوي دو نفره (Chat)


    آيا در حين ارسال پيام صوتي مي توان از آن انصراف داد؟

    در حالتي كه همچنان روي علامت ميكروفون فشار مي دهيد انگشت خود را به سمت چپ بكشيد. در اين حالت ارسال پيام صوتي لغو مي شود.

    گفتگوي دو نفره (Chat)


    چگونه مي توان با سروش، عكس، فيلم و يا فايل هاي ديگر را فرستاد؟

    در صفحه گفتگوي دو نفره، روي علامت گيره كليك كنيد. سپس با توجه به گزينه هاي پيش رو از عكس ها يا فايل هاي موجود در گوشي، آيتم مورد نظر خود را انتخاب نماييد و يا همان لحظه عكس يا فيلم مورد نظر خود را بگيريد و سپس ارسال نماييد.

    گفتگوي دو نفره (Chat)


    چگونه مطمئن شوم كه پيام من به طرف مقابل رسيده است؟

    در سامانه سروش هر پيام ابتدا از گوشي فرستنده به سرور فرستاده مي شود و سپس از روي سرور به گوشي گيرنده.
    اگر به علت عدم اتصال به اينترنت پيام از گوشي فرستنده به سرور نرسد علامت ساعت در كنار آن پيام ظاهر خواهد شد.
    هنگامي كه پيام از گوشي فرستنده به سرور برسد يك علامت تيك در كنار پيام ظاهر خواهد شد.
    هنگامي كه پيام از سرور به گوشي گيرنده برسد دو علامت تيك در كنار پيام ظاهر خواهد شد.
    هنگامي كه گيرنده پيام را مشاهد نمايد دو علامت تيك از خاكستري به آبي تغيير رنگ خواهد داد.

    گروه


    چگونه مي توانم يك گروه جديد درست كنم؟

    در صفحه گفتگوها روي علامت + در گوشه سمت چپ پايين صفحه كليك كنيد و گزينه گروه گفتگوي جديد را انتخاب كنيد.
    در صفحه ايجاد شده نام گروه را بنويسد. هم چنين مي توانيد شعار گروه را نيز بنويسيد.
    با كليك روي علامت دوربين مي توانيد براي گروه عكس انتخاب نماييد.
    در سمت راست بالاي صفحه روي علامت تيك كليك كنيد.
    در صفحه جديد افرادي كه مي خواهيد عضو گروه باشند را انتخاب نماييد و در پايان دوباره روي علامت تيك كليك كنيد. اكنون گروه ايجاد شده است.

    گروه


    مشخصات يك گروه را چگونه مي توانم ببينم؟

    در صفحه گفتگوها روي گروه موردنظر خودتان كليك كنيد و وارد صفحه گفتگوهاي آن گروه شويد.
    روي نوار بالايي صفحه كليك كنيد تا صفحه مشخصات گروه باز شود. 

    گروه


    اعضاي يك گروه را چگونه مي توانم ببينم؟

    وارد صفحه مشخصات گروه شويد. در اين صفحه اعضاي گروه را به ترتيب آخرين زماني كه وارد سروش شده اند مي توانيد ببينيد.
    در اين صفحه نام كاربري اعضاي گروه را مشاهده مي كنيد. با كليك كردن روي هر يك از اعضاي گروه مي توانيد اطلاعات حساب كاربري وي را مشاهده نماييد.

    گروه


    چگونه مي توانم فردي را به يك گروه اضافه نمايم؟

    وارد صفحه مشخصات گروه شويد.
    در قسمت پايين صفحه روي جعبه اضافه كردن اعضا كليك كنيد.
    افراد مورد نظر خود را براي عضويت در گروه انتخاب نماييد.
    در سمت راست بالاي صفحه روي علامت تيك كليك كنيد.
    در اين صورت فرد عضو گروه شده است و براي او پيغام عضويت در گروه ارسال مي شود.

    گروه


    چگونه مي توانم فردي را از يك گروه حذف نمايم؟

    وارد صفحه مشخصات گروه شويد.
    روي فرد مورد نظر كليك كنيد و كليك خود را نگهداريد.
    گزينه حذف از گروه را انتخاب نماييد.
    در اين صورت فرد از گروه حذف مي شود و براي او پيغام حذف شدن از گروه ارسال مي شود.

    گروه


    چگونه مي توانم يك گروه را ترك نمايم؟

    روش اول:
       وارد صفحه آن گروه شويد.
       در گوشه سمت راست بالاي صفحه روي علامت سه نقطه كليك كنيد.
       گزينه ترك گروه و حذف آن را انتخاب نماييد.
       در اين حالت شما از گروه حذف مي شويد و آن گروه نيز از صفحه گفتگوي سروش شما حذف مي شود.
    روش دوم:
       در صفحه گفتگوها روي گروه موردنظر كليك كنيد و كليك خود را نگه داريد تا گزينه هاي آن ظاهر شوند.
       اكنون گزينه ترك گروه و حذف آن را انتخاب نماييد.

    گروه


    چگونه مي توانم صداي هشدار گروه را به حالت ساكت درآورم؟

    وارد صفحه آن گروه شويد.
    در گوشه سمت راست بالاي صفحه روي علامت سه نقطه كليك كنيد.
    گزينه بي صدا را انتخاب نماييد.

    كانال عمومي


    كانال چيست؟

    كانال يكي از امكانات سروش است كه توسط مدير كانال ايجاد مي شود. مدير كانال در كانال خود متن، عكس و فيلم قرار مي دهد. كاربران سروش مي توانند آن كانال را دنبال كنند و محتواي آن را ببينند.

    كانال عمومي


    مدير كانال كيست؟

    مدير كانال كسي است كه يك كانال را ايجاد كرده است. ايجاد كانال از طريق نسخه دسكتاپ امكان پذير است.

    كانال عمومي


    مدير كانال چه امكاناتي دارد؟

    1- تعيين نام كانال
    2- تعيين عكس كانال
    3- تعيين شعار كانال
    4- گذاشتن متن، لينك، عكس و فيلم
    5- ايجاد نظرسنجي
    6- ايجاد مسابقه چند گزينه اي
    7- مشاهده نظرات دنبال كنندگان كانال
    8- انتشار نظرات دنبال كنندگان كانال

    كانال عمومي


    در صفحه كانال ها چه چيزي را مشاهده مي كنم؟

    در صفحه كانال ها كانال هايي كه قبلا در صفحه جستجوي كانال ها، انتخاب و دنبال كرده ايد به ترتيب به روز شده كانال ها مشاهده مي كنيد.

    كانال عمومي


    كجا مي توانم همه كانال هاي موجود در سروش را ببينم؟

    وارد صفحه كانال ها شويد.
    روي آيكون گوشه سمت چپ پايين صفحه كليك كنيد و وارد صفحه جستحوي كانال ها شويد.
    در اين صفحه تمامي كانال هاي موجود در سروش را مي توانيد مشاهده كنيد. با انتخاب گزينه مشاهده مي توانيد محتواي كانال را ببينيد.
    اگر گزينه دنبال كردن را انتخاب نماييد آن كانال در صفحه كانال ها نمايش داده خواهد شد. 

    كانال عمومي


    چگونه مي توان يك كانال را دنبال كرد؟

    وارد صفحه جستحوي كانال ها شويد.
    موضوع مورد علاقه خود را انتخاب كنيد.
    كانال دلخواه خود را انتخاب كنيد و روي گزينه دنبال كردن كليك كنيد.

    كانال عمومي


    دنبال كننده كانال (Follower) چه امكاناتي دارد؟

    1- مشاهده محتواي كانال
    2- لايك كردن و بازپس گرفتن لايك براي هر محتوا
    3- ارسال نظر (در صورتي كه مدير كانال چنين امكاني را ايجاد كرده باشد)
    4- ارسال محتواي كانال به ديگران از طريق سروش
    5- به اشتراك گذاري محتواي كانال از طريق ساير برنامه هاي نصب شده در گوشي
    6- بي صدا كردن كانال
    7- خارج شدن از كانال

    كانال عمومي


    چقدر از محتواي يك كانال را مي توانم مشاهده كنم؟

    با ورود در هر كانال و حركت به سمت پايين كانال همه مطالب جديد كانال را مي توانيد مشاهد كنيد.
    با حركت به سمت بالاي كانال، 20 مطلب آخري كه قبلاً مشاهد كرديده ايد نمايش داده مي شود.
    پس از مشاهده 20 مطلب آخر، مي توانيد روي گزينه بيشتر كليك كنيد و 20 مطلب ديگر نمايش داده داده مي شود.
    اين كار را تا مشاهده همه مطالب قبلي كانال مي توانيد ادامه دهيد.

    كانال عمومي


    چگونه مي توانم از طريق سروش مطالب يك كانال را به ساير كاربران سروش ارسال كنم؟

    در داخل كانال روي مطلب مورد نظر خودتان كليك كنيد و كليك خود را نگهداريد.
    از ميان گزينه هايي كه ظاهر مي شود گزينه ارسال به ديگري را انتخاب نماييد.
    گروه يا فردي كه مي خواهيد اين مطلب براي او ارسال شود انتخاب نماييد.
    گزينه ارسال را انتخاب نماييد.

    كانال عمومي


    چگونه مي توانم مطالب يك كانال را به كساني كه عضو سروش نيستند ارسال كنم؟

    از طريق اشتراك گذاري محتواي كانال مي توانيد با توجه به امكانات گوشي خود اين كار را انجام دهيد.

    كانال عمومي


    به غير از سروش چگونه مي توانم مطالب يك كانال را براي ديگران ارسال نمايم؟

    در داخل كانال روي مطلب مورد نظر خودتان كليك كنيد و كليك خود را نگهداريد.
    از ميان گزينه هايي كه ظاهر مي شود گزينه به اشتراك گذاري را انتخاب نماييد.
    با توجه به امكانات گوشي خود گزينه مناسب براي انتقال مطلب را انتخاب نماييد.