لطفا صبر کنید

شرايط استفاده

نرم‌افزار سروش يك كانال تعاملي است كه با هدف ايجاد بستري مدرن، به‏روز و سريع براي تعامل دوطرفه راه‌اندازي شده است و روز به روز تلاش خواهد كرد تا تجربه كاربران از اين تعامل دو طرفه را بهبود ببخشد.
شرايطي كه در اينجا تعيين شده است، قوانين حاكم بين نرم‌افزار سروش (كه از اين به بعد «سروش» ناميده مي‌شود)، شامل سايت، اپليكيشن‌ها و كليه خدمات قابل ارائه آن و كاربران (كه از اين به بعد «كاربر» و يا «كاربران» ناميده مي‌شوند) را تعيين مي‌نمايد.
 
1) شرايط عضويت
 
1-1) عضويت در سروش رايگان است.
2-1) تمام افراد با داشتن يك شماره موبايل و با رعايت قوانين كشور و شرايط اين توافقنامه، مي‏توانند از كليه خدمات سروش استفاده نمايند.
3-1) وارد نمودن نام كاربري در سروش، اختياري است و كاربر مي‌تواند از هر عنواني كه مايل باشد استفاده نمايد. به شرطي كه ضايع كننده حقوق اشخاص حقيقي و حقوقي نبوده و ناقض قوانين اين توافقنامه و كشور جمهوري اسلامي نباشد.
4-1) كاربر مي‏تواند براي كانال شخصي خود، شناسه (ID) ايجاد نمايد و يا اينكه از شناسه خودكار بهره ببرد.
5-1) سروش مجاز است در هر زمان كه مشخص شد شناسه(ID) انتخاب شده مغاير با مشخصات سازنده يا مديران كانال است با/بدون اطلاع قبلي شناسه كانال را تغيير و يا كانال را غيرفعال نمايد. مرجع تشخيص در اين زمينه، سروش است.
 
2) محتواي رد و بدل شده در سروش
 
1-2) محتواي به اشتراك گذاشته شده در كانال‌هاي رسمي و شخصي، گفتگوي‌هاي گروهي و دو نفره، توسط افراد عضو سروش ارائه مي‌شوند و مالكيت معنوي و همچنين مسئوليت‌هاي ناشي از آن بر عهده كاربر به اشتراك‌گذارنده آن است. بديهي است سروش مسئوليتي در اين زمينه برعهده نمي‌گيرد.
2-2) كاربران مجاز به انتشار محتواي خلاف واقع، غيراخلاقي و غيرقانوني نمي‌باشند و عواقب آن برعهده خود كاربر خواهد بود.
3-2) مالكيت معنوي و مسئوليت اطلاعات ساير بخش‌هاي نرم‌افزار، سايت و ديگر خدمات ارائه شده، متعلق به سروش مي‌باشد.
 
3) اطلاعات و حريم خصوصي
 
1-3) سروش بالاترين اهميت را براي حفظ حريم خصوصي كاربرانش قائل بوده و به موارد مطرح شده در سند «حريم خصوصي» كاملا پاي‌بند است.
2-3) شماره موبايل كاربر جز براي كاربراني كه شماره او را در ليست مخاطبين خود دارند، قابل مشاهده نخواهد بود.
3-3) تصوير، وضعيت (Status)، نام كاربري افراد در گفتگوهاي گروهي و ساير بخش‌ها براي ساير كاربران قابل مشاهده است. لذا توصيه مي‌شود اطلاعات و تصاويري كه تمايلي به انتشار عمومي آن وجود ندارد و يا مواردي كه ناقض قوانين هستند به عنوان تصوير و نام كاربري انتخاب نشود.
4-3) به منظور ارائه خدمات بهتر، هنگام استفاده از سروش، ليست مخاطبين كاربر خوانده و ثبت مي‌شود تا امكان ايجاد ارتباط بين كاربر و دوستانش ايجاد گردد (منظور از ليست مخاطبين، فقط شماره موبايل‌هاي ذخيره شده است و شامل اسم، ايميل و ساير اطلاعات افراد نمي‌شود).
 
4) شرايط استفاده
 
1-4) كاربر مجاز است كانال‌هاي رسمي و شخصي مورد علاقه خود را دنبال كند، اطلاعات آن را با ساير دوستان خود به اشتراك بگذارد و با توجه به سياست‌هاي هر كانال، در نظرسنجي‌ها و ... شركت نمايد، به متن‌ها و محتواي منتشر شده، پاسخ دهد و يا با مدير كانال تعامل نمايد.
2-4) كاربر مجاز است با دوستان خود تشكيل گفتگوي دونفره يا گروهي دهد و يا تماس صوتي برقرار نمايد.
3-4) كاربر مي‏تواند كانال شخصي تعاملي و غير تعاملي ايجاد نمايد.
4-4) استفاده از خدمات كانال‌ها اعم از رسمي و شخصي، گفتگوها و تماس صوتي نيازمند دسترسي به اينترنت بوده و رايگان است.
5-4) كاربر آزاد است تا در چهارچوب قوانين اين توافقنامه و قوانين جمهوري اسلامي ايران، اقدام به استفاده از بخش‌هاي مختلف سروش نمايد. لازم به ذكر است عواقب تخطي از اين بند، بر عهده خود كاربر مي‌باشد. در اين خصوص سروش خود را توسعه دهنده سرويس دانسته و مسئوليت نحوه استفاده از اين سرويس بر عهده كاربر است.
6-4) سروش مي‌تواند حساب كاربري كاربران ناقض قوانين، و همچنين كاربراني كه بيش از يك سال از آخرين فعاليت آنها مي‌گذرد را با/بدون اطلاع قبلي به صورت موقت و يا دائم غيرفعال نمايد.
7-4) هر حساب كاربري براي استفاده شخصي صاحب حساب ايجاد مي‌شود و كاربر حق واگذاري آن به غير را ندارد.
8-4) كاربر مجاز به استفاده از سيستم‌هاي خودكار نظير ربات‌ها، اسپايدرها، بدافزارها و ... نمي‌باشد.
 
5) ساير
 
1-5) استفاده از سايت، نرم‌افزار و يا هر كدام از خدمات سروش، به معني پذيرش موارد فوق بوده و كاربر ملزم به رعايت آنها مي‌باشد. كاربر در هر زماني كه با اين موارد موافق نباشد، مي‌تواند عضويت خود را لغو نموده و از خدمات سروش استفاده ننمايد.
2-5) متن و موارد مطرح شده در اين سند، قوانين و شرايط سروش است. كاربر بايد با توجه به محل زندگي خود، شرايط و قوانين آن كشور را نيز رعايت نمايد.
3-5) متن و بندهاي اين توافق‌نامه ممكن است در آينده و به دلايل تغييرات محيطي، تغيير در خدمات ارائه شده، قوانين و شرايط محيطي و ... تغيير يابد. بنابراين پيگيري اين صفحه به كاربران توصيه مي‏شود. در همه شرايط، متن منتشر شده در اين صفحه از وبسايت، به عنوان آخرين به روزرساني قوانين محسوب شده و قابل استناد خواهد بود.

سوالات متداول خود را در اين قسمت مشاهده كنيد


1. عمومي


1-1. سروش چيست؟

سروش يك نرم افزار پيام رسان ايراني با سرعت و امنيت بالا است كه داراي قابليت هاي متعددي نظير ارسال پيام متني، ارسال پيام صوتي، امكان برقراري تماس صوتي رايگان، ارسال عكس و فيلم، ارسال فايل هاي مختلف، تشكيل گروه، كانال هاي عمومي متعدد و ... مي باشد.

1. عمومي


2.1- مشكلات و سوالاتم را درباره سروش كجا مطرح كنم؟

1- در همين صفحه عمده سوالات رايج پاسخ داده شده است.
2- از طريق تماس با شماره تلفن 27862020-021 مركز پشتيباني سروش
3- از طريق ايميل support@soroush-app.ir

1. عمومي


3-1. شرايط استفاده از سروش چيست؟

شرايط استفاده از سروش را مي توانيد اينجا مطالعه كنيد.

1. عمومي


4-1. سروش بر روي چه نسخه هايي از اندرويد قابل نصب مي باشد؟

نصب سروش بر روي كليه نسخه هاي اندرويد 4 به بالا امكان پذير است.

1. عمومي


5-1. چگونه مي توانم از شماره نسخه سروشم مطلع شوم؟

- در منو اصلي نرم افزار گزينه درباره ما را انتخاب كنيد.
- در صفحه اي كه باز مي شود شماره نسخه سروش نوشته شده است.

1. عمومي


6-1. آيا سروش نسخه دسكتاپ دارد؟

نسخه دسكتاپ سروش توليد شده و در مراحل تست و رفع مشكل مي باشد و حتما پس از طي كردن اين مراحل، منتشر خواهد شد.

2. نصب و ثبت نام


1-2. چگونه در سروش عضو شوم؟

براي عضويت در سروش ابتدا بايد نرم افزار را دانلود نماييد و سپس آن را در گوشي خود نصب نماييد. در هنگام نصب، بايد شماره موبايل خود را وارد نماييد و سپس از طريق پيامك، كد فعال سازي براي شما ارسال مي گردد. با درج كد فعال سازي در قسمت تعيين شده، شما عضو سروش خواهيد بود.
ضمنا براي نصب و استفاده از اين نرم افزار بايد گوشي شما به اينترنت متصل باشد.

2. نصب و ثبت نام


2-2. نرم افزار را از كجا مي توانم دانلود نمايم؟

نسخه اندرويد اين پيام رسان را به صورت رايگان از سايت soroush-app.ir و هم چنين از طريق كافه بازار مي توانيد دريافت نماييد.
نسخه iOS اين نرم افزار به صورت رايگان از اپ استور قابل دريافت مي باشد. (دانلود از اپ استور صرفا از طريق گوشي موبايل امكان پذير بوده و امكان دريافت پيام رسان، توسط برنامه دسكتاپ iTunes وجود ندارد.)

2. نصب و ثبت نام


3-2. مراحل نصب نرم افزار چگونه است؟

نسخه اندرويد: پس از دانلود نرم افزار، گزينه نصب را انتخاب نماييد. دقت فرماييد در هنگام ثبت بايد اينترنت گوشي شما فعال باشد. سپس ابتدا زبان خود را انتخاب نماييد. پس از ورود به صفحه قوانين و حريم خصوصي و مطالعه آن، گزينه من قوانين را خوانده و موافق هستم را تيك بزنيد و روي عبارت انجام شد كليك نماييد.
در صفحه بعد، بسته به تنظيمات گوشي شما، كشور محل اقامت شما را نشان مي دهد، در غير اين صورت اگر در داخل ايران هستيد گزينه IRAN و در غير اين صورت كشور محل اقامت خود را انتخاب نماييد.
پس از تعيين محل اقامت كد كشور نمايش داده مي شود و سپس شما شماره تلفن همراه خود وارد نماييد.
در اين مرحله يك پيامك حاوي كد فعال سازي براي شما ارسال مي گردد.كد فعال سازي را در نرم افزار وارد نماييد و در گوشه سمت راست بالا، روي علامت تيك كليك نماييد.
در صفحه بعد اطلاعات كاربري را وارد نماييد و مجددا در گوشه سمت راست بالا تيك نماييد. پس از اين مرحله نصب پايان مي پذيرد و شما عضو سروش هستيد.

2. نصب و ثبت نام


4-2. پيامك حاوي كد فعال سازي را دريافت نكرده ام؟

عدم دريافت پيامك سه دليل اصلي دارد.
1- اتصال گوشي شما به اينترنت برقرار نيست.
2- گوشي شما در محدوده اي كه آنتن دهي ضعيفي دارد قرار گرفته است و كد فرستاده شده را دريافت نمي كند.
3- شماره تلفن خود را اشتباه وارد كرده ايد.
اگر از اين دو مورد اطمينان داريد در موارد محدودي نيز به علت اختلال در سامانه ارسال پيامك، ممكن است پيامك فعال سازي به شما نرسد در اين حالت دو راه پيش روي شماست. مي توانيد از طريق تماس صوتي كه در همان صفحه فعال سازي تعبيه شده است كد فعال سازي را دريافت نماييد. راه دوم اين است از نرم افزار خارج شويد و مجددا مراحل نصب را طي نماييد تا كد فعال سازي ديگري براي شما ارسال گردد.

2. نصب و ثبت نام


5-2. تماس صوتي جهت اعلام كد فعال سازي برقرار نشده است؟

به دلايل زير ممكن است تماس صوتي برقرار نشود:
1- اتصال شما با اينترنت برقرار نباشد.
2- گوشي شما در محدوده اي كه آنتن دهي ضعيفي دارد قرار گرفته است.
3- تلفن همراه شما، شارژ اعتبار براي برقراري مكالمه را نداشته باشد.

2. نصب و ثبت نام


6-2. آيا بعد از نصب و فعالسازي، دوستانم از اينكه نرم افزار سروش را نصب كردم، مطلع مي شوند؟

بله ؛ بعد از اينكه سروش را نصب كرديد يك پيام از طريق نرم افزار براي مخاطبين شما كه سروش را نصب كرده اند فرستاده مي شود.

3. حساب كاربري


1-3. حساب كاربري (Profile) چيست؟

حساب كاربري از قسمتهاي زير تشكيل شده است:
1- شماره تلفن همراه شما كه با آن عضو سروش شده ايد و غير قابل ويرايش است. در صورتي كه بخواهيد شماره تلفن خود را تغيير دهيد به پرسش بعد مراجعه فرماييد.
2- نام شما كه براي افرادي كه شماره شما در گوشي آنها ذخيره نشده است، به اين صورت در گروه هايي كه عضو هستيد نمايش داده مي شود.
3- اوضاع و احوال يك عبارت كوتاه است كه مي توانيد متن دلخواه خود را قرار دهيد.
4- تصوير كه با كليك كردن روي علامت دوربين مي توانيد براي خود انتخاب نماييد.
5- اعلام آنلاين بودن فرد و در صورت آفلاين بودن، تاريخ و ساعت آخرين زماني كه فرد آنلاين بوده نمايش داده مي شود.
6- تعداد فايل هاي مديا كه در گفتگوهاي دو نفره به اشتراك گذاشته ايد.

3. حساب كاربري


2-3. چرا من به حساب كاربري احتياج دارم؟

هنگام نصب نرم افزار براي هر فردي يك حساب كاربري ايجاد مي شود. البته بخش اوضاع و احوال و تصوير اختياري است.

3. حساب كاربري


3-3. ديگراني كه عضو سروش هستند چه بخش هايي از حساب كاربري مرا مشاهده مي كنند؟

1- افرادي كه شماره تلفن شما در گوشي آنها ذخيره شده، مي توانند تمام بخش هاي حساب كاربري شما را مشاهده كنند.
2- افرادي كه شماره تلفن شما در گوشي آنها ذخيره نشده است ولي هر دو در يك گروه عضو شده باشيد مي توانند به غير از شماره تلفن بقيه بخش هاي كاربري شما را مشاهده كنند.
3- افرادي كه تلفن شماره شما در گوشي آنها ذخيره نشده است و با آن افراد در هيچ گروه مشتركي عضو نباشيد، نمي توانند هيچ بخشي از حساب كاربري شما را مشاهده كنند.

3. حساب كاربري


4-3. چگونه مي توانم كاربري خود را حذف كنم؟

- در صفحه اصلي نرم افزار، قسمت بالا سمت چپ منوي اصلي نرم افزار را باز كنيد و گزينه تنظيمات را انتخاب كنيد.
- روي نام يا تصوير خود كه در بالا سمت چپ قرار دارد كليك كنيد تا وارد حساب كاربري شويد.
- منو گوشه سمت راست بالا را باز كنيد و گزينه غيرفعال سازي كاربر (Deactivate Account) را انتخاب نماييد.

3. حساب كاربري


5-3. چگونه مي توانم شماره تلفن خود را تغيير دهم؟

در حال حاضر، تغيير شماره تلفن با اين قابليت كه اطلاعات شما از شماره قبلي به شماره جديد منتقل شود وجود ندارد.
اگر در صورت اطلاع از اينكه با تغيير شماره، اطلاعات شما حذف مي شود، مايل به تغيير شماره هستيد مي توانيد به صورت زير عمل كنيد :
مراحل حذف حساب كاربري را انجام داده و سپس مجددا نرم افزار را نصب كنيد. اين بار شماره جديد خود را براي دريافت كد فعالسازي وارد نماييد.

3. حساب كاربري


6-3. آيا با حذف نرم افزار از گوشي، حساب كاربري نيز حذف مي شود؟

خير ؛ با حذف نرم افزار حساب كاربري شما حذف نخواهد شد.

3. حساب كاربري


7-3. گزينه هاي غيرفعال سازي(Deactivate Account) و خارج شدن(Log out) چه تفاوتي دارند؟

با انتخاب گزينه غيرفعال سازي، تمام اطلاعات شما شامل پيام ها، گروه ها،كانال ها و حساب كاربري حذف مي شوند و ديگر قابليت دريافت پيام وجود نداشته و ديگر عضو سروش نيستيد.
اما با انتخاب گزينه خارج شدن تنها پيام هاي شخصي و گروهي حذف مي شوند و كانال ها باقي مي مانند و اگر در مدتي كه از نرم افزار خارج شديد پيامي به شما ارسال شود، آن پيام ذخيره و در صورت ورود مجدد به نرم افزار براي شما نمايش داده مي شود.

3. حساب كاربري


8-3. آيا با حذف و نصب مجدد نرم افزار اطلاعات خود را از دست مي دهيم؟

با حذف و نصب مجدد نرم افزار، پيام هاي شما در گفتگوهاي خصوصي حذف و در قسمت گروه ها 100 پيام آخر هر گروه بر مي گردد. در قسمت كانال ها نيز پيام هايي كه به صورت تعاملي بين سازنده و دنبال كننده كانال داده شده حذف مي شوند. ليست كانال هاي دنبال شده پس از حذف و نصب مجدد باقي مي ماند.

4. كاربران


1-4. چه كساني را در صفحه كاربران (Contacts) مي توانم مشاهده نمايم؟

افرادي كه اولاً عضو سروش باشند و ثانياً شماره تلفني كه با آن عضو سروش شده اند در گوشي شما ذخيره شده باشد.

4. كاربران


2-4. در صفحه كاربران چه چيزهايي قابل مشاهده است؟

1- نامي كه با آن شماره تلفن افراد را در گوشي خود ذخيره كرده ايد.
2- تصويري كه كاربر براي حساب كاربري خود در سروش انتخاب كرده است.
3- عبارت اوضاع و احوال كه فرد در حساب كاربري خود درج كرده است.

4. كاربران


3-4. دوست من عضو سروش شده است ولي من او را در صفحه كاربرانم نمي بينم؟

- به قسمت مخاطبين برويد.
- روي علامت دايره اي شكل كه در قسمت پايين صفحه سمت راست قرار دارد كليك كنيد.
- گزينه بروزرساني را انتخاب نماييد.
* اگر با اين روش، كاربر مورد نظر به ليست مخاطبين سروش اضافه نشد، دوست شما با شماره تلفني عضو سروش شده كه آن شماره در گوشي شما ذخيره نشده است.

4. كاربران


4-4. چگونه مي توانم يكي از كاربران را از صفحه كاربران سروش حذف نمايم؟

در حال حاضر امكان حذف از داخل نرم افزار سروش وجود ندارد. براي اينكار بايد شماره تلفن او را از گوشي خود حذف نماييد. در اين صورت آن فرد از صفحه كاربران سروش شما نيز خذف خواهد شد.

4. كاربران


4-5. چگونه مي توانم مخاطب مورد نظرم را مسدود كنم؟

- به صفحه مشخصات مخاطب مورد نظر خود برويد.
- در سمت راست بالاي صفحه روي منو كه به صورت سه نقطه هست كليك كنيد.
- گزينه مسدودسازي را انتخاب كنيد.

4. كاربران


6-4. چگونه مي توانم دوستانم را به عضويت در سروش دعوت نمايم؟

در قسمت مخاطبين، گوشه سمت چپ بالاي صفحه، روي گزينه دعوت از دوستان كليك نماييد. سپس بسته به امكانات گوشي خود از يكي از ابزارهاي موجود براي دعوت دوستان استفاده نماييد.

5. گفتگوي دو نفره


1-5. گفتگوي دو نفره چيست؟

يكي از امكانات اصلي سروش گفتگوي دو نفره است. در گفتگوي دو نفره شما مي توانيد براي يك فرد خاص:
- پيام متني بفرستيد.
- پيام هاي او را دريافت كنيد.
- استيكر بفرستيد.
- پيام صوتي بفرستيد.
- عكس و فيلم بفرستيد.
- انواع فايل با فرمتهاي مختلف را بفرستيد.

5. گفتگوي دو نفره


2-5. چگونه مي توان يك گفتگوي دو نفره را شروع كرد؟

از راه هاي مختلفي مي توان يك گفتگوي دو نفره را شروع كرد. برخي از اين راه ها عبارتند از:
1- از صفحه كاربران روي فرد مورد نظر كليك كنيد و كليك خود را نگه داريد در اين حالت در پايين صفحه گزينه شروع يك گفتگو را انتخاب نماييد.
2- در صفحه حساب كاربري (Profile) هر فرد روي علامت قرمز رنگ پيام كليك نماييد.
3- در قسمت گفتگوها روي علامت + كليك كنيد و گزينه شروع يك گفتگو را انتخاب نماييد.

5. گفتگوي دو نفره


3-5. چگونه مي توان با سروش پيام متني فرستاد؟

با شروع گفتگوي دو نفره، در قسمت پايين صفحه متن خود را وارد نماييد و سپس در قسمت سمت راست آن روي علامت فرستادن (كه شكلي شبيه مثلث دارد) كليك نماييد.

5. گفتگوي دو نفره


4-5. با چه كساني مي توان گفتگوي دو نفره انجام داد؟

1- افرادي كه شما شماره آنها را داريد و در صفحه كاربران شما در نرم افزار هستند.
2- افرادي كه عضو سروش هستند و شما شماره آنها را نداريد اما همراه شما در داخل يك گروه عضو هستند.

5. گفتگوي دو نفره


5-5. چگونه مي توان با سروش پيام صوتي فرستاد؟

در پايين صفحه گفتگوي دو نفره، روي علامت ميكروفن كليك كنيد و كليك خود را نگه داريد. سپس پيام صوتي خود را بگوييد و دست خود را از روي علامت ميكروفن برداريد.

5. گفتگوي دو نفره


6-5. آيا در حين ارسال پيام صوتي مي توان از آن انصراف داد؟

در حالتي كه همچنان روي علامت ميكروفن فشار مي دهيد انگشت خود را به سمت چپ بكشيد. در اين حالت ارسال پيام صوتي لغو مي شود.

5. گفتگوي دو نفره


7-5. حداكثر طول زمان هر پيام صوتي چقدر است؟

طول زمان هر پيام صوتي حداكثر 5 دقيقه مي باشد.

5. گفتگوي دو نفره


8-5. آيا قابليت ويرايش براي پيام ها داراي محدوديت زماني است؟

قابليت ويراش يك پيام از نظر زماني محدود نيست و شما هر مقدار زمان از ارسال پيامتان گذشته باشد مي توانيد آن را ويرايش كنيد.

5. گفتگوي دو نفره


9-5. چگونه مطمئن شوم كه پيام من به طرف مقابل رسيده است؟

در سامانه سروش هر پيام ابتدا از گوشي فرستنده به سرور فرستاده مي شود و سپس از روي سرور به گوشي گيرنده.
اگر به علت عدم اتصال به اينترنت پيام از گوشي فرستنده به سرور نرسد علامت ساعت در كنار آن پيام ظاهر خواهد شد.
هنگامي كه پيام از گوشي فرستنده به سرور برسد يك علامت تيك در كنار پيام ظاهر خواهد شد.
هنگامي كه پيام از سرور به گوشي گيرنده برسد دو علامت تيك در كنار پيام ظاهر خواهد شد.
هنگامي كه گيرنده، پيام را مشاهد نمايد دو علامت تيك از آبي به سبز تغيير رنگ خواهد داد.

6. تماس صوتي


1-6. آيا تماس صوتي سروش رايگان است؟

كليه خدمات سروش از جمله تماس صوتي رايگان مي باشد.
* اتصال به اينترنت جهت استفاده از خدماتي كه سروش ارائه مي دهد، لازم و ضروري است.

6. تماس صوتي


2-6. چگونه مي توان تماس صوتي برقرار كرد؟ شرايط آن چيست؟

- به قسمت مخاطبين برويد و مخاطب مورد نظر را انتخاب كنيد تا به صفحه مشخصات او منتقل شويد.
- داخل صفحه مشخصات مخاطب، روي دكمه اي كه بالاي صفحه سمت راست قرار گرفته (دكمه اي شبيه به گوشي تلفن) كليك كنيد تا تماس صوتي برقرار شود.
* در شرايطي تماس صوتي برقرار مي شود كه شما و طرف مقابل، متصل به اينترنت و داخل نرم افزار باشيد.
* اگر شركتي كه به شما خدمات اينترنتي ارائه مي دهد، تماس صوتي را مسدود كرده باشد، امكان برقراري تماس صوتي فراهم نيست.

6. تماس صوتي


3-6. با چه كساني مي توان از طريق تماس صوتي ارتباط برقرار كرد؟

1- افرادي كه شما شماره آنها را داريد و در صفحه كاربران شما در نرم افزار هستند.
2- افرادي كه عضو سروش هستند و شما شماره آنها را نداريد اما همراه شما در داخل يك گروه عضو هستند.

6. تماس صوتي


4-6. تماس صوتي چه مقدار از حجم اينترنت را مصرف مي كند؟

در هر ثانيه تماس صوتي 9 كيلوبايت از حجم اينترنت شما مصرف مي شود.

7. كانال


1-7. كانال چيست؟

كانال يكي از قابليت هاي سروش است. سازنده كانال در كانال خود متن، عكس و فيلم قرار مي دهد. كاربران سروش مي توانند آن كانال را دنبال كنند و محتواي آن را ببينند.
كانال ها از جنبه رسمي بودن به دو دسته رسمي و غير رسمي و از جنبه تعاملي بودن به دو دسته يك طرفه و دو طرفه تقسيم مي شوند.

7. كانال


2-7. تفاوت كانال هاي رسمي و غير رسمي چيست؟

كانال هاي رسمي كانال هايي هستند كه طبق شرايطي كه در كانال هاي رسمي سروش به اطلاع كاربران عزيز رسيده است در ليست كانال ها قرار گرفته اند و شما مي توانيد موضوعات مورد علاقه خود را از ميان آن ها انتخاب و دنبال كنيد.
كانال هاي غير رسمي كانال هايي هستند كه در ليست كانال ها قرار ندارند و براي دنبال كردن آنها حتما بايد شناسه (لينك) كانال را در اختيار داشته باشيد.

7. كانال


3-7. تفاوت كانال هاي يكطرفه و دو طرفه(تعاملي) چيست؟

كانال هاي يكطرفه كانال هايي هستند كه امكان ارسال پيام از طرف دنبال كنندگان به سازنده كانال وجود ندارد اما كانال هاي دوطرفه يا تعاملي كانال هايي هستند كه امكان ارسال پيام از طرف دنبال كنندگان به سازنده كانال وجود دارد.

7. كانال


4-7. چگونه يك كانال جديد ايجاد كنم؟

- در صفحه اصلي نرم افزار، قسمت بالا سمت چپ منوي اصلي نرم افزار را باز كنيد و گزينه كانال جديد را انتخاب كنيد.
- در صفحه جديد كه باز شده نام و توضيحات كانال خود را وارد كنيد.
- در مرحله بعد شناسه يا آدرس (ID) كانال خود را وارد كنيد و روي علامت تيك كه بالاي صفحه قرار دارد كيلك كنيد.

7. كانال


5-7. براي انتخاب شناسه كانال چه محدوديتي وجود دارد؟

شناسه انتخابي براي كانال بايد حداقل 6 و حداكثر 64 حرف كوچك انگليسي يا عدد و بدون درج فاصله باشد. در شناسه كانال خود مي توانيد از حروف a تا z ، از اعداد 0 تا 9 و از علامت هاي . و _ استفاده كنيد.
* در ضمن شناسه انتخابي نبايد قبلا توسط كسي استفاده شده باشد.

7. كانال


6-7. سازنده و مديران كانال چه كساني هستند؟

سازنده كانال كسي است كه يك كانال را ايجاد كرده و مدير كانال فردي است كه از طرف سارنده كانال به عنوان مدير انتخاب شده است.

7. كانال


7-7. سازنده و مديران كانال چه امكاناتي دارند؟

سازنده كانال:
1- تعيين نام كانال
2- تعيين عكس كانال
3- تعيين شعار كانال
4- گذاشتن متن، لينك، عكس و فيلم
5- ايجاد نظرسنجي
6- ايجاد مسابقه چند گزينه اي
7- مشاهده نظرات دنبال كنندگان كانال
8- انتشار نظرات دنبال كنندگان كانال
9- اضافه كردن مدير
10- تغيير دسترسي از مدير به كاربر عادي
* مدير كانال به جز موارد 7 ، 8 ، 9 و 10 به تمامي امكانات بالا دسترسي دارد.

7. كانال


8-7. چگونه در كانال نظر سنجي ايجاد كنم؟

- به صفحه اصلي كانال خود برويد.
- در نوار بالاي صفحه سمت راست، روي گزينه اي كنار منو قرار دارد كليك كنيد.
- سوال نظرسنجي را در قسمت سوال بنويسيد.
- در قسمت نوع سوال، دو گزينه وجود دارد. با انتخاب گزينه تك پاسخي دنبال كنندگان فقط به يك گزينه مي توانند راي بدهند و با انتخاب گزينه چند پاسخي دنبال كنندگان مي توانند چند گزينه را در نظرسنجي انتخاب كنند.
- براي ايجاد گزينه هاي نظرسنجي روي جعبه اضافه كردن نظرسنجي كليك كنيد.
- براي تاييد نهايي و قرار گرفتن نظرسنجي روي كانال، در بالاي صفحه سمت راست روي گزينه تيك كليك كنيد.

7. كانال


9-7. مشخصات يك كانال را چگونه مي توانم ببينم؟

- روي كانال موردنظر خودتان كليك كنيد تا وارد صفحه صفحه اصلي آن كانال شويد.
- روي نوار بالايي صفحه كليك كنيد تا صفحه مشخصات كانال باز شود.

7. كانال


10-7. چگونه كانال خود را يك طرفه يا دو طرفه(تعاملي) كنم؟

- به صفحه مشخصات كانال برويد.
- روي گزينه ويرايش (كه شبيه شكل مداد هست) كليك كنيد.
- در صورتي كه مي خواهيد كانال شما دو طرفه(تعاملي) باشد، گزينه "دنبال كنندگان بتوانند بر روي پيام ها پاسخ ارسال كنند" را فعال و اگر مي خواهيد يك طرفه باشد غير فعال كنيد.
* فعال و غير فعال كردن اين گزينه با توجه به صلاحديد سازنده كانال قابل ويرايش مي باشد.

7. كانال


11-7. از كجا مي توانم ليست دنبال كنندگان كانال خود را مشاهده كنم؟

- به صفحه مشخصات كانال خود برويد و روي گزينه مديريت كانال كليك كنيد.
- در صفحه جديدي كه براي شما باز مي شود ليست دنبال كنندكان قابل مشاهده است.

7. كانال


12-7. چگونه به كانال خود، عضو و مدير اضافه كنم؟

- به صفحه مشخصات كانال رفته و گزينه مديريت كانال را انتخاب كنيد.
- در صفحه بعد مي توانيد هر كدام از گزينه هاي اضافه كردن عضو يا اضافه كردن مدير را انتخاب كنيد.

7. كانال


13-7. آيا تعداد مديران در كانال محدوديتي دارد؟

خير ؛ اضافه كردن مدير در كانال محدوديتي ندارد.

7. كانال


14-7. آيا تعداد دنبال كنندگاني كه مي توانم آنها را به صورت دستي و با شماره به كانالم اضافه كنم محدود است؟

بله ؛ شما تعداد 005 نفر را مي توانيد به صورت دستي و با شماره به كانال خود اضافه كنيد.

7. كانال


14-7. مشاهده كردن و فرستادن آدرس يك كانال چگونه است؟

- روي كانال مورد نظر كليك كنيد تا وارد صفحه اصلي كانال شويد.
- سپس روي نوار بالاي صفحه بزنيد تا صفحه مشخصات كانال براي شما باز شود. در اين صفحه مي توانيد آدرس كانال را مشاهده كنيد.
- براي فرستادن آدرس كانال نيز مي توانيد از گزينه اشتراك گذاري كه در صفحه مشخصات كانال وجود دارد استفاده كنيد.

7. كانال


16-7. در كانال هاي دوطرفه همه دنبال كنندگان پيام من را مشاهده مي كنند؟

خير ؛ فقط سازنده كانال پيام دنبال كنندگان را مشاهده مي كند.

7. كانال


17-7. پاسخي كه سازنده كانال به پيام هاي تعاملي مي دهد، توسط دنبال كنندگان مشاهده مي شود؟

اگر سازنده كانال براي پاسخگويي به دنبال كنندگان از قابليت پاسخ (reply) استفاده كند، فقط دنبال كننده مورد نظر پيام را دريافت مي كند.

7. كانال


18-7. آيا شماره دنبال كنندگان براي سازنده يا مديران كانال نمايش داده مي شود؟

خير، شماره دنبال كنندگان براي سازنده يا مديران كانال نمايش داده نمي شود.

7. كانال


19-7. چگونه مي توانم تمام كانال هاي رسمي سروش را مشاهده و آنها را دنبال كنم؟

شما مي توانيد در قسمت كانال ها كه در تب سوم قرار دارد همه كانال هاي رسمي سروش را مشاهده كنيد.
كانال ها در دسته بندي ها با موضوعات مختلف در نظر گرفته شده است. در اين قسمت با ورود به هر دسته مي توانيد تمامي كانال هاي موجود در آن دسته را مشاهده كنيد و با انتخاب گزينه مشاهده، محتواي كانال را ببينيد.
با انتخاب گزينه دنبال كردن كه پايين صفحه وجود دارد مي توانيد عضو كانال مورد نظر خود شويد.

7. كانال


20-7. آيا ليستي از كانال هاي غير رسمي در نرم افزار وجود دارد؟

بله ؛ براي مشاهده برخي از كانال هاي غير رسمي بايد به ليست كانال هاي رسمي رفته و در دسته بندي سروش در كانال "مرجع كانال هاي غير رسمي" عضو شويد.

7. كانال


21-7. دنبال كننده كانال (Follower) چه امكاناتي دارد؟

1- مشاهده محتواي كانال
2- لايك كردن و بازپس گرفتن لايك براي هر محتوا
3- ارسال نظر (در صورتي كه سازنده كانال چنين امكاني را در نظر گرفته باشد)
4- ارسال محتواي كانال به ديگران از طريق سروش
5- به اشتراك گذاري محتواي كانال از طريق ساير برنامه هاي نصب شده در گوشي
6- فرستادن آدرس كانال براي ديگران جهت عضو شدن آنها
7- بي صدا كردن كانال
8- خارج شدن از كانال

7. كانال


22-7. چقدر از محتواي يك كانال را مي توانم مشاهده كنم؟

با ورود در هر كانال و حركت به سمت پايين كانال، همه مطالب جديد كانال را مي توانيد مشاهد كنيد.
با حركت به سمت بالاي كانال، 20 مطلب آخري كه قبلاً مشاهد كرديده ايد نمايش داده مي شود.
پس از مشاهده 20 مطلب آخر، مي توانيد روي گزينه بيشتر كليك كنيد و 20 مطلب ديگر نمايش داده داده مي شود.
اين كار را تا مشاهده همه مطالب قبلي كانال مي توانيد ادامه دهيد.

7. كانال


23-7. چگونه مي توانم از طريق سروش مطالب يك كانال را به ساير كاربران سروش ارسال كنم؟

- در داخل كانال روي مطلب مورد نظر خودتان كليك كنيد و كليك خود را نگهداريد.
- از ميان گزينه هايي كه ظاهر مي شود گزينه ارسال به ديگري را انتخاب نماييد.
- گروه يا فردي كه مي خواهيد اين مطلب براي او ارسال شود انتخاب نماييد.
- گزينه ارسال را انتخاب نماييد.

7. كانال


24-7. چگونه مي توانم مطالب يك كانال را به كساني كه عضو سروش نيستند ارسال كنم؟

- در داخل كانال روي مطلب مورد نظر خودتان كليك كنيد و كليك خود را نگهداريد.
- از ميان گزينه هايي كه ظاهر مي شود گزينه به اشتراك گذاري را انتخاب نماييد.
- با توجه به امكانات گوشي خود گزينه مناسب براي انتقال مطلب را انتخاب نماييد.

8. گروه


1-8. چگونه مي توانم يك گروه جديد درست كنم؟

- در قسمت گفتگوها روي علامت + در گوشه سمت راست پايين صفحه كليك كنيد و گزينه گروه گفتگو جديد را انتخاب كنيد. (در منو نرم افزار كه در صفحه اصلي در بالا سمت چپ قرار دارد نيز مي توانيد گزينه گروه گفتگو جديد را انتخاب كنيد.)
- در صفحه ايجاد شده نام گروه را بنويسد. هم چنين مي توانيد شعار گروه را نيز بنويسيد.
- با كليك روي علامت دوربين مي توانيد براي گروه عكس انتخاب نماييد.
- در سمت راست بالاي صفحه روي علامت تيك كليك كنيد.
- در صفحه جديد افرادي كه مي خواهيد عضو گروه باشند را انتخاب نماييد و در پايان دوباره روي علامت تيك كليك كنيد. اكنون گروه ايجاد شده است.
* اگر در صفحه اي كه مي خواهيد اعضاي گروه را از بين كاربران خود انتخاب كنيد، كسي نمايش داده نمي شود به اين دليل است كه هنوز كسي از مخاطبين موجود در گوشي شما عضو سروش نشده است.

8. گروه


2-8. حداكثر تعداد اعضاي گروه چقدر است؟

در حال حاضر حداكثر تعداد اعضاي گروه 500 نفر مي باشد.

8. گروه


3-8. مشخصات يك گروه را چگونه مي توانم ببينم؟

- در صفحه گفتگوها روي گروه موردنظر خودتان كليك كنيد و وارد صفحه گفتگوهاي آن گروه شويد.
- روي نوار بالايي صفحه كليك كنيد تا صفحه مشخصات گروه باز شود.

8. گروه


4-8. اعضاي يك گروه را چگونه مي توانم ببينم؟

وارد صفحه مشخصات گروه شويد. در اين صفحه اعضاي گروه را به ترتيب آخرين زماني كه وارد سروش شده اند مي توانيد ببينيد. در اين صفحه نام كاربري اعضاي گروه را مشاهده مي كنيد. با كليك كردن روي هر يك از اعضاي گروه مي توانيد اطلاعات حساب كاربري وي را مشاهده و در صورت تمايل با او به صورت خصوصي گفتگو كنيد.

8. گروه


5-8. چگونه مي توانم فردي را به يك گروه اضافه نمايم؟

- وارد صفحه مشخصات گروه شويد.
- در قسمت پايين صفحه روي جعبه اضافه كردن اعضا كليك كنيد.
- افراد مورد نظر خود را براي عضويت در گروه انتخاب نماييد.
- در سمت راست بالاي صفحه روي علامت تيك كليك كنيد.
- اكنون فرد مورد نظر عضو گروه شده است و براي او پيغام عضويت در گروه ارسال مي شود.

8. گروه


6-8. چگونه مي توانم فردي را از يك گروه حذف نمايم؟

- وارد صفحه مشخصات گروه شويد.
- روي فرد مورد نظر كليك كنيد و كليك خود را نگهداريد.
- گزينه حذف از گروه را انتخاب نماييد.
- در اين صورت فرد انتخاب شده از گروه حذف مي شود.
* اگر عضو عادي گروه هستيد، تنها افرادي را كه خودتان به گروه اضافه كرديد مي توانيد از گروه حذف كنيد و اگر مدير گروه هستيد، توانايي حذف تمام اعضاي گروه را داريد.

8. گروه


7-8. چگونه مي توانم فردي را به عنوان مدير انتخاب كنم؟

- وارد صفحه مشخصات گروه شويد.
- روي فرد مورد نظر كليك كنيد و كليك خود را نگهداريد.
- گزينه تغيير سطح دسترسي را انتخاب نماييد. (در نظر داشته باشيد كه تنها مديران گروه به اين گزينه دسترسي دارند.)
- در ادامه گزينه مدير را انتخاب نماييد.
* به همين طريق مي توانيد مديران را به عضو عادي تغيير دهيد.

8. گروه


8-8. آيا تعداد مديران در گروه محدوديتي دارد؟

خير ؛ اضافه كردن مدير براي گروه محدوديتي ندارد.

8. گروه


9-8. چگونه مي توانم يك گروه را ترك نمايم؟

روش اول :
- وارد صفحه آن گروه شويد.
- در گوشه سمت راست بالاي صفحه روي علامت سه نقطه كليك كنيد.
- گزينه ترك گروه و حذف آن را انتخاب نماييد.
- در اين حالت شما از گروه حذف مي شويد و آن گروه نيز از صفحه گفتگوي سروش شما حذف مي شود.
روش دوم :
- در صفحه گفتگوها روي گروه مورد نظر كليك كنيد و كليك خود را نگه داريد تا گزينه هاي آن ظاهر شوند.
- اكنون گزينه ترك گروه و حذف آن را انتخاب نماييد.
- در اين حالت شما از گروه حذف مي شويد و آن گروه نيز از صفحه گفتگوي سروش شما حذف مي شود.

8. گروه


10-8. شناسه گروه را از كجا مي توانم دريافت كنم؟

- به صفحه مشخصات گروه برويد.
- در گوشه سمت راست بالاي صفحه روي علامت سه نقطه كليك كنيد.
- روي گزينه لينك گروه كليك كنيد.
- با كليك بر روي لينك گروه مي توانيد آن را كپي يا حذف كنيد.
* اين امكان تنها براي مديري كه گروه را ساخته است امكان پذير مي باشد.

8. گروه


11-8. چگونه مي توانم صداي هشدار گروه را به حالت بي صدا درآورم؟

- وارد صفحه آن گروه شويد.
- در گوشه سمت راست بالاي صفحه روي علامت سه نقطه كليك كنيد.
- گزينه بي صدا را انتخاب نماييد.

9. ارسال و دريافت فايل


1-9. چگونه مي توان با سروش، عكس، فيلم و يا فايل هاي ديگر را ارسال كرد؟

- در صفحه گفتگوي دو نفره، روي علامت گيره كليك كنيد.
- سپس با توجه به گزينه هاي پيش رو از عكس ها يا فايل هاي موجود در گوشي، گزينه مورد نظر خود را انتخاب نماييد و يا همان لحظه عكس يا فيلم مورد نظر خود را بگيريد و سپس ارسال نماييد.
* براي ارسال موزيك بايد بعد از كليك روي علامت گيره، گزينه فايل را انتخاب كنيد.

9. ارسال و دريافت فايل


2-9. حداكثر ميزان حجم براي آپلود فايل چقدر است؟

در حال حاضر حداكثر ميزان حجم براي آپلود فايل 50 مگابايت مي باشد كه حتما اين ميزان در آينده افزايش پيدا خواهد كرد.

9. ارسال و دريافت فايل


3-9. سروش براي ارسال فايل، چه فرمت هايي را پشتيباني مي كند؟

سروش در حال حاضر فرمت هاي زير را پشتيباني مي كند :
- تصوير : jpg / jpeg/ png/ gif/ 2 jp/ jpe / jfif
- فيلم : avi / mp4 / 3gp / flv
- موسيقي : mp3 / wav / amr/ ogg
- فايل : vct / pdf / doc/ docx/ xls/ xlsx/ ppt/ pptx/ xml / csv

9. ارسال و دريافت فايل


4-9. چگونه عكس ها و فيلم هايي را كه دانلود مي كنم در گالري ذخيره شود؟

بايد از طريق منوي اصلي وارد تنظيمات شويد و به قسمت پيام ها رفته و گزينه "ذخيره عكس ها و فيلم ها در گالري" را فعال كنيد.

9. ارسال و دريافت فايل


5-9. اگر دانلود يا آپلود يك فايل قطع شود، بايد آن را از ابتدا شروع كنم؟

خير؛ در صورت قطع شدن دانلود يا آپلود قابليت ادامه وجود دارد و نيازي به از سرگيري مجدد نيست.

9. ارسال و دريافت فايل


6-9. چگونه مي توانم عكس ها را بدون افت كيفيت ارسال كنم؟

قبل از ارسال عكس مي توانيد گزينه كاهش حجم عكس را غير فعال كنيد تا عكس بدون كاهش كيفيت ارسال شود.

10. تنظيمات


1-10. چگونه مي توانم زبان نرم افزار را تغيير دهم؟

- از طريق منوي اصلي نرم افزار به تنظيمات برويد.
- روي گزينه تغيير زبان كليك كنيد و زبان مورد نظر را انتخاب كنيد.

10. تنظيمات


2-10. چگونه مي توانم اندازه نوشته ها را تغيير دهم؟

- از طريق منوي اصلي نرم افزار به تنظيمات برويد.
- روي گزينه پيام ها كليك كنيد.
- در اين قسمت مي توانيد نوشته ها را به اندازه دلخواه تعيين كنيد.

10. تنظيمات


3-10. چگونه مي توانم پس زمينه را تغيير دهم؟

- از طريق منوي اصلي نرم افزار به تنظيمات برويد.
- روي گزينه تغيير پس زمينه كليك كنيد.

10. تنظيمات


4-10. آيا تنظيماتي براي عدم دانلود خودكار فايل ها وجود دارد؟

بايد از طريق منوي اصلي نرم افزار به تنظيمات و در ادامه به قسمت دانلود خودكار فايل برويد. در اين قسمت مي توانيد تنظيمات مورد نظر خود را اعمال كنيد.

10. تنظيمات


5-10. چگونه مي توانم اطلاع رساني پيام ها را در نرم افزار غير فعال كنم؟

- از طريق منوي اصلي نرم افزار به تنظيمات برويد.
- گزينه اطلاع رساني ها را انتخاب كنيد.
- در اين صفحه گزينه غير فعال كردن اطلاع رساني را فعال كنيد.

10. تنظيمات


6-10. قابليت مكان نما چه كاربردي دارد؟

با استفاده از قابليت مكان نما اين امكان براي شما وجود دارد كه دوستانتان را از مكاني كه در آن حضور داريد بوسيله نقشه، مطلع كنيد و يا از مكان دوستانتان با خبر شويد.

10. تنظيمات


7-10. نحوه استفاده از قابليت مكان نما چگونه است؟

براي استفاده از اين قابليت بايد سرويس مكان نما (كه در قسمت تنظيمات - حريم خصوصي قرار دارد) و GPS گوشي شما فعال باشد.

11. استيكرها


1-11. آيا استيكرها رايگان هستند؟

بله ؛ تمام استيكرها به صورت رايگان در فروشگاه استيكر قرار داده شده است.

11. استيكرها


2-11. چگونه استيكري كه كسي براي من ارسال كرده را به مجموعه استيكرهاي خودم اضافه كنم؟

روي استيكر مورد نظر كليك كرده و كليك خود را نگه داريد و علامت + را كه در بالاي صفحه ظاهر مي شود را انتخاب كنيد. در اين هنگام به صفحه استيكر مربوطه منتقل مي شويد و مي توانيد با انتخاب گزينه دانلود، آن استيكر را به مجموعه استيكرهاي خودتان اضافه كنيد.

11. استيكرها


3-11. چگونه مي توانم يك مجموعه استيكر را به مجموعه استيكرهاي سروش اضافه كنم؟

با مراجعه به كانال ساخت استيكر به شناسه @sticker ضمن مطالعه قواعد ساخت استيكر مي توانيد استيكرهاي خود را براي سروش ارسال نماييد. همچنين مي توانيد كليه سوالات مربوط به ساخت استيكر را در اين كانال طرح نماييد.

11. استيكرها


4-11. چگونه مي توانم استيكر دانلود كنم؟

- منوي اصلي نرم افزار كه در بالا سمت چپ به شكل سه خط قرار گرفته را باز كنيد.
- گزينه فروشگاه استيكر را انتخاب نماييد.
- پس از انتخاب استيكر مورد نظر از ليست وارد صفحه مربوط به استيكر مي شويد.
- در ادامه مي توانيد با كليك كردن روي گزينه دانلود كه به صورت يك فلش رو به پايين است، آن استيكر را به مجموعه استيكر هاي خود اضافه كنيد.

11. استيكرها


5-11. چگونه مي توانم يك مجموعه استيكر را حذف يا پنهان كنم؟

براي حذف يك مجموعه استيكر بايد به صفحه فروشگاه استيكر برويد و روي گزينه اي كه بالاي صفحه سمت راست وجود دارد كليك كنيد. روي مجموعه استيكر مورد نظر كه مي خواهيد آن را حذف يا پنهان كنيد كليك كرده و كليك خود را نگه داريد.
اگر مي خواهيد مجموعه استيكر مورد نظر را پنهان كنيد، گزينه "عدم نمايش" و اگر مي خواهيد آن را حذف كنيد گزينه "حذف مجموعه شكلك" را انتخاب كنيد.

12. ساير


1-12. كاربرد قابليت سنجاق كردن(pin) چيست؟

با استفاده از اين قابليت مي توانيد يك يا چند گفتگوي دونفره، گروه يا كانال كه براي شما از اهميت بيشتري برخوردار هستند را همواره بالاي ليست نگه داريد.

12. ساير


2-12. چگونه مي توان يك گفتگو، گروه يا كانال را بالاي ليست سنجاق كرد؟

روي گفتگو، گروه يا كانال مورد نظر كليك كرده و كليك خود را نگه داريد و از منو ظاهر شده گزينه سنجاق كردن را انتخاب نماييد.

12. ساير


3-12. آيا براي نصب نسخه جديد لازم است نسخه قبلي را حذف كنم؟

خير ؛ نيازي به حذف نسخه قبلي نيست. نسخه جديد را روي نسخه قبلي نصب كنيد.

12. ساير


4-12. چگونه مي توانم يك پيام گروهي ارسال كنم؟

- منو اصلي نرم افزار كه بالاي صفحه سمت چپ قرار گرفته را باز كنيد و گزينه ارسال پيام گروهي را انتخاب كنيد.
- مخاطبين مورد نظر خود را جهت دريافت پيام انتخاب كنيد و روي تيك بالاي صفحه سمت راست كليك كنيد.
- پيام خود را نوشته و آن را ارسال كنيد.

12. ساير


5-12. چگونه مي توانم يك پيام براي خودم ارسال كنم؟

- منو اصلي نرم افزار كه بالاي صفحه سمت چپ قرار گرفته را باز كنيد.
- روي تصويري كه سمت راست نام كاربري شما به شكل يك ابر قرار دارد كليك كنيد.
- هر پيامي كه در اين صفحه بفرستيد براي خودتان ذخيره مي شود.