سیاه و سفید روزهای قطعی اینترنت

گزارش اتفاقات اخیر از درون سروش‌پلاس

روز شنبه ۲۵ آبان‌ماه سال جاری، شبکه‌ی اینترنت کشور دچار یک قطعی سراسری و گسترده شد. هرچند این اختلال، در ظاهر فقط دسترسی مردم ایران به اینترنت جهانی را محدود کرد، اما شبکه ارتباطی ایرانیان که بر بستر سرویس‌های خارجی بنا شده بود را نیز قطع کرد. این شوک، سبب … ادامه مطلب “سیاه و سفید روزهای قطعی اینترنت”

پیچیدگی‌های توسعه پیام‌رسان

قسمت سوم

در پست‌های قبلی، شش مورد از پیچیدگی‌های پیام‌رسان‌ها را مطرح کردیم. در این پست، سه مورد دیگر از این پیچیدگی‌ها را بررسی می‌کنیم: ۷- امنیت جمع شدن حجم بزرگی از اطلاعات حساس کاربران در دیتابیس‌های پیام‌رسان، شامل لیست مخاطبان، موقعیت‌های مکانی، تماس‌ها، پیام‌های ارسال و دریافت شده، عکس و … … ادامه مطلب “پیچیدگی‌های توسعه پیام‌رسان”

تماس‌های صوتی و تصویری شگفت‌انگیز با سروش‌پلاس!

تماس صوتی و تصویری، فیچرهایی قدیمی و جدید!

چهار سال پیش و در ابتدای مسیر طراحی سروش، یک نیازسنجی انجام شد که مشخص شود نرم‌افزار سروش چه امکاناتی باید داشته باشد. بر اساس این نیازسنجی قرار شد مسیجینگ (پیام‌رسانی) و تماس صوتی، امکانات اصلی سروش باشند. خیلی از نرم‌افزارهای پیام‌رسانی که آن روزها فعال بودند (مثل وایبر و … ادامه مطلب “تماس‌های صوتی و تصویری شگفت‌انگیز با سروش‌پلاس!”

ویترین سروش‌پلاس» را بیشتر بشناسید

«ویترین» نام بخشی ویژه از پیام‌رسان سروش‌پلاس است که دسته‌بندی‌ها و امکانات مختلفی در آن جا داده شده است. وقتی سروش‌پلاس را باز می‌کنید، در قسمت پایین صفحه اصلی برنامه می‌توانید گزینه‌ی «ویترین» را انتخاب کنید و وارد بخش ویترین شوید. بلافاصله پس از باز شدن ویترین، بنرهای روزانه را … ادامه مطلب “ویترین سروش‌پلاس» را بیشتر بشناسید”

سرویس مستربات (آقای بات) را بیشتر بشناسید!

ارائه‌ی خدمات ارزش افزوده و سرویس‌های متنوع بر بستر پیام‌رسان در جذاب‌تر شدن آن، تأثیر چشمگیری دارد. از این رو سرویسی تحت عنوان بات در سروش‌پلاس توسعه داده شد تا توسعه‌دهندگان بات‌ها بتوانند خدمات متنوعی به کاربران پیام‌رسان ارائه دهند. این مهم تنها با کمک توسعه‌دهندگان صورت خواهد پذیرفت. سرویس … ادامه مطلب “سرویس مستربات (آقای بات) را بیشتر بشناسید!”

پیچیدگی‌های توسعه پیام‌رسان

قسمت دوم

در پست قبلی در مورد پیچیدگی‌های توسعه پیام‌رسان مقدمه‌ای گفتیم و به دو مورد «بلادرنگ بودن» و «تنوع سرویس» پرداختیم (اینجا). در این پست به ادامه موضوع خواهیم پرداخت. ۱. قابلیت اطمینان یکی از مهم‌ترین پیچیدگی‌های توسعه پیام‌رسان قابلیت اطمینان است. در یک پیام‌رسان باید توجه داشت که تمامی پیام‌ها و … ادامه مطلب “پیچیدگی‌های توسعه پیام‌رسان”

پیچیدگی‌های توسعه پیام‌رسان

قسمت اول

توسعه‌ی پیام‌رسان‌ها، در روزگار ما موضوعی مهم و همه‌گیر است که حواشی گسترده‌ای هم دارد. این حواشی گسترده بیش از آنکه فنی باشد، پیرامون ابعاد اجتماعی و فرهنگی  مربوط به پیام‌رسان‌ها است. اما واقعیت آن است که تا زمانی که اطلاعات حداقلی در مورد پیچیدگی‌های فنی توسعه‌ی یک پیام‌رسان نداشته … ادامه مطلب “پیچیدگی‌های توسعه پیام‌رسان”

سروش پلاس را بیشتر بشناسید

حتما منتظرید بدانید سروش پلاس قرار است چه برگ برنده‌ای برای کاربرانش رو کند و چه فیچرهای جدیدی در سروش پلاس گنجانده شده‌اند. خب حق دارید! ما هم می‌خواهیم این سوال را دقیق پاسخ بدهیم. پیش از شروع کار برای توسعه‌ی سروش پلاس، سوال‌هایی طرح شد برای بررسی نیازهای انتظار … ادامه مطلب “سروش پلاس را بیشتر بشناسید”

سروش پلاس منتشر شد

نسل جدیدی از پیام‌رسان سروش

گفته بودیم که خبرهای خوبی در راه است. خبر خوبی که برای‌تان داشتیم، آمدن سروش‌پلاس است؛ و حالا می‌خواهیم کمی بیشتر درباره‌اش حرف بزنیم. همه می‌دانیم سرعت رشد و تغییر در دنیای تکنولوژی چقدر زیاد است. نه هرروز بلکه هر دقیقه و هر لحظه، اخبار تازه‌ای از پیشرفت‌های جدید تکنولوژیک … ادامه مطلب “سروش پلاس منتشر شد”