امان از شایعه

تصور کن که یک پیام‌رسان داخلی که آمار نصب فعال کافه‌بازارش مثبت ۵۰۰ هزار است، چراغ‌خاموش در تلاش‌ است تا نیازهای کاربران ایرانی را بشناسد؛ سرویس‌های جدید طراحی و کیفیت را بهتر کند؛ تا تعداد کاربرهایش را یکی‌یکی زیاد کند.
بعد در خلالِ همین ماجراها مشغولِ تدارکِ جشنِ تولدِ دو سالگی‌‌ است برای خوشحالی و دست و جیغ و هورااا. خلاصه زندگی عادی‌اش در جریان است که یکهو اتفاقی می‌افتد، که شب و روزِ تمام پیام‌رسان‌های داخلی را به هم می‌دوزد. کلی مهمان سرزده از راه می‌رسد. مهمان هم که رویِ چشمِ ما جا دارد. خلاصه دستِ همه‌ی تیم به صورت شبانه‌روزی بند می‌شود تا آبروداری کنند؛ رسم مهمان‌نوازی است که آب در دل مهمان تکان نخورد.
حالا تصور کن در این گیرودار و شلوغی‌ها و شب‌بیداری‌ها، بچه‌های شیطانِ همسایه بیایند سر کوچه معرکه بگیرند که فلانی خانه‌اش ناامن است، غذاهایش غیربهداشتی است، دستش کج است و چه و چه …
خداوکیلی شما چه حالی می‌شوید؟
اولش گفتیم بی‌خیال. یک چیزی گفت و رفت و تمام شد. بعد دیدیم تمام نمی‌شود. بازار شایعات داغ شده. کم‌کم مهمان‌های جدید و دوستانِ قدیمی‌مان نگران شده‌اند. گفتیم دهان‌ به‌ دهان‌شان نگذاریم؛ اصلا با کسی دعوا نداریم. ولی مهمان‌ها و اهالی این خانه حق دارند واقعیت را بدانند. این شد که تصمیم گرفتیم در موردشان روراست با دوستان و مهمان‌هایمان حرف بزنیم.

طی روزهای آینده مجموعه پیام‌هایی با عنوان «امان از شایعه …» منتشر می‌شود که صادقانه و روراست در مورد حرف‌های اشتباهی توضیح می‌دهد که این روزها در موردِ سروش می‌شنوید. سرتان را هم درد نمی‌آوریم. کوتاه می‌گوییم و مختصر؛ با کمترین مزاحمت.

ارادتمندِ شما؛ خانواده سروش